Friday 22 December 2017

SARAPAN DAN BEKAL MEE KERING

Jom sarapan doluuu...!
Mee  Kering Goreng...
Sarapan Pagi tadi..
Sarapan yang selalu sangat mak aku masak
Dalam sebulan mesti ada mak aku masak Mee Kering Goreng ni untuk sarapan..
Mak aku cakap kalau xde idea nak masak sarapan @ kalau xde barang lain yang sesuai nak masak sarapan..
Mee Kering ni lah penyelamat..
Hahaa...Mee Kering pun dah jadi penyelamat macam Abam Bomba ker..
Hahaha..


 Mee Kering Goreng selalunya akan jadi sarapan dan juga Bekal
Tapi ni bekal abang la..
Aku cuti sekolah lagi kannnn..
Tapi dah tinggal seminggu jer dahhh...
Minggu depan dah orientasi dah
Haa...sekolah aku memang setiap tahun akan akan ada orientasi untuk semua aliran
Semua student
Sebelum buka sekolah semua murid kena gi hari orientasi untuk briefing tahun baru
Untuk tahu kelas...
Dapat time table
Untuk macam2 la..
Kiranya 1st day sekolah dah start belajar la..
Jangan sesapa nak tenganga cari kelas bagai 1st day tu..
Memang kena bahasa ngan Tuan Haji ..
Tuan Haji tu GPK HEM la..
Semua student lebih gerun ngan Tuan Haji nak banding ngan Prngetua..
Kalau nampak bayang Tn Haji jer pun semua dah cepat2 melencong termasuk aku..
N ak gi toilet pun..kalau nampak Tn Haji kat hujunggg sana...aku sanggup x gi toilet..
Sanggup lagi aku lencong gi Surau..
Walaupun masa tu belum Zohor..
Hahaha...Macam la Tn Hj tu x nampak...
Biar la beliau nampak..
Asal jangan bertembung dengannya
Tak sesapa yang suka suki nak mengsengajakan diri bertembung Tn Hj..
Kakaka...


Abang nak bawa bekal..
Semalam dahnla abang lupa amik bekal dia..
Lasly bekal abang aku makan depan TV pukul 10.30....
Acah2 tengah makan bekal waktu rehat kat sekolah arrr...
Hahahaha...

 Aku suka Mee Kering Goreng
Sebab ala- ala Maggi Goreng


Kalau masak Mee Kering Goreng ni
Biasanya sampai tengahari pun masih kenyang
Mak aku lak masak banyak
Penuh kuali...
Resipi..?
Mmm...dah banyak kali tulis resipi ni
Mak aku cakap C&P jer..
Tapi aku link jerlah...
RESIPI MEEBKERING GORENG kat sini...


2 comments:

  1. bagus sekolah adik..siap2 buat hari orentasi awal..akak nie 28 Dec nie anak sulung orentasi utk form 1..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaahhhh...nak masuk form 1..mesti seronok & excited sebab kiter dulu pun excited sangat nak masuk sekolah memengah..Bila dah masuk windu swkolah rendah la pulakkkk

      Delete