Wednesday 18 October 2017

VIP HOTEL SEGAMAT & MEE BANDUNG MUAR

Masih lagi citer Konvo Kakak..



Isnin nyer citer...
Bertolak dari rumah lepas subuh
Kakak dah pergi dulu naik bas hari Sabtu
Sebab kakak kena gi amik jubah dan ada raptai konvo hari Ahad..
Naper Ahad..?
Ooo...kakak kata Johor sama cam Kedah
Hari Ahad ialah hari bekerja..
Kakak kata konvo tu kakak kena Sidang 3 hari Isnin..
Pukul 1.30
So we all bertolak dari KL pagi Isnin sesudah subuh



Sampai hotel kakak pukul 10 pagi..
Kakak tengah siap2 nak check out dah ni..
Sebab yang ni kakak amik single bed jer..


On the way nak gi UiTM..
Singgah check in kat VIP Hotel
Kakak dah booking sebulan yang lepas..
Tahun lepas dah pernah tidur sini
Tapi masa tu bertiga jer..
Aku..mak aku & kakak
Hari ni berlima...
Nenek...abang...kakak...aku & mak aku
Patut check in memang pukul 2.00 pm
Tapi kakak cakap check in dulu sebab dah booking awal
Lepas check in...terus gi UiTM


Sementara kakak kat ada urusan dia
Kitorang memang x boley masuk sama la
Kat dewan sidang 2 belum habis
Kakak & the gang kakak cakap kena kuarantin kat dewan lain sebab nanti ada perarakan macam pengantin tu
Hahaha...
Aku dah beberapa kali dah hadiri majlis konvokesyen...
Kat UIA...UPSI...UKM
So...dah boleh bayang la kan penat & bored nyer rasa orang yang menanti diluar dewan..
Ngadap screen...
Nak habis setuap sidang tu beratus orang do..!!
Paling aku kesian canselor ke apa ke yang tukang bagi scroll tu...
Jenus penat la berdiri...
Hiihihi...
Itu pengalaman aku jadi pemerhati...

Pengalaman aku sendiri graduet tu baru 2x..
Haaaa...jangan x tahu aku dah 2x grad..
1st aku graduet lepas habis TADIKA
2nd time aku graduet masa habis sekolah rendah lepas UPSR..
Hahahaha....betul la kan...
2 tahun lagi aku akan ikut jejak senior2 SPM lak graduet habis sekolah menengah
&....after that....in sha Allah  moga ada rezeki aku bergelar siswa IPTA...
Nak hilangkan bored..
Aku & nenek jenjalan kat gerai2 situ cari bunga..


 Nenek bersama peminatnya...!!
Betul....sumpah...ni memang peminat nenek!
Hahaha...ni abang jual bunga
Abang ni yang excited soh snap pic dia ngan nenek..
Abang ni cakap sebab nenek ngan dia sekapai
Hahaha...abang ni cakap dia sama negeri ngan nenek...KEDAH..!!!
Siap bagi discount kat nenek..!!
Lupa lak nak tanya nama abang ni..
Hihihihi....



Nenek  dapat discount RM5
So harga bunga nenek  jadi RM45
Aku x dapat discount sbb beli kat gerai lain..RM50
Ini TIDAK ADIL..!!!
hahahahaha...



Pastu gi dewan..
Setiap student kan hanya 2 orang jer boleh masuk..
Sepatutnya ibu dan bapa la...sebab pad kad tu dah tulis Ibu Bapa..
Asalnya abang nak masuk ngan mak aku
Tapi sebab abang pakai jeans...
Mak aku masuk ngan nenek
Aku ngan abang tengok jer kat screen di luar
Penat tengok kat screen tu
Aku ngan abang gi tido dalam kereta
Sebab lama sangat..
Dari pukul 1 sampai pukul 5...

Tahniah Kakak...!
Abang juga..
Walaupun abang belum konvo
Tapi tahniah juga sebab abang pun berjaya menghabiskan study


Sampai kakak dah habis majlis dan kuar dari dewan..
Baru aku ngan abang gi bawa camera untuk snap pic kakak..
Tapi malasnyerrr nk transfer..
Ni semua pic dari h/ phone jer
Semalam nyer entri jer guna pic dari camera..
Itupun aku transfer sebab nk pic yang cantik untuk IG....hihihi
Kat blog gambar ni dah la..
Hahaha...
Dah penat berposing
Pastu gi makan...

Hampir maghrib baru balik hotel



Owh......
Zzzzzzzzzz


Bangun pagiii...
Hrmm.....tengok jer ler...
Aku bukan reti berenang


Pagi-pagi lagi...
Nenek ngah breakfast
Kakak xnak turun breakfast
Sebab kakak sayang bantal..
Kikikiki...


Abang la paling suka  buffet breakfast
Sebab boleh makan banyak..
Hahaha


 Kemas2 nk check out dah pun..


 Update IG jap...



Lepas checkout
Abang cakap nak gi Muar
Nak tengok Sungai Muar
Tapi sebab baru pukul 2 pm
Panassssss
Air lak tengah surut


Ronda Bandar Maharani
Hahaha...Bandar Maharani tu Muar la...

Jeti Tanjung Emas
Tapi x nampak pun Cruise...



Panass..
Mak aku cakap time petang & malam baru best kat sini..
Siang2 ni panas..




Sebab panas...
Kita sejukkan...
Haaaa....ABC
Abang ngan nenek jer minum ABC..
Aku..kakak..& mak aku xnak .
Minun laici je


Mee Bandung Muar..
Mak aku kata orang Johor x sebut  "Muar"
Tapi disebut "Muo"
Hahaha...dah macam nam burung kat New Zealand la..
Burung "moa"
Burung moa tu spesis burung kiwi..
Burung yang x boleh terbang
Kalau dikejar musuh...bila penat berlari...
Burung moa akan benamkan kepalanya dalam pasir..
Hahaha...


Dah kenyang....
Balikkkk...
Bye Johore....

No comments:

Post a Comment