Tuesday 5 September 2017

NASI LAUK DAGING QURBAN DARI SEKOLAHKU

Rezeki aku hari ini...
Sebungkus Nasi Berlauk Daging Qurban
Dengan seketul Ayam Goreng Berempah


Ceritanya di sekolahku hari ni
Nampak beberapa orang cikgu bersama form 4 & form 5 ada majlis masak Dan makan
Katanya pasal Qurban
Mmm...mungkin betul kataku semalam
Ustazah cakap bab Qurban dalam subject Agama Islam Tingkatan 4 Dan 5..
Mungkin ustaz ustazah tengah amali bersama form 4 Dan form 5 masa waktu Agama Islam tadi.
Sebab nampak student P.Moral menuju ke kelas Moral..



Masa bawa balik tadi..
Mak aku tanya...
Bukan hari Tashriq dah habis ke  semalam..
Tapi...akupun x tahu sangat pasal ni
Sebab ingatkan memang upper form tu jer dapat nasi ni...
Kawan-kawan aku pun x tahu pun
Ni pun senior form 5 yang bagi masa balik tadi
Lastly mak aku buat teori spekulasi..
Mungkin daging qurban semalam..
Tapi dimasak hari ni ..
Agaknyer lah...
Sebab sebungkus jer
Aku makan sengsorang
Hahahaha...
Tak tahu lah mak aku ngan kakak makan apa ...


Kari Daging
Ayam Berempah
Nasi Beras Basmathi King tu
Aku tahu brand beras tu sebab tadi nampak ada senior form 5 bawa 5 kampit beras Basmathi King dengan 2 botol minyak Seri Murni..
Haaa....bab barang dapur aku tahu OK..!!!
Sebab selalu jadi assistant mak aku merangkap juru tolak trolley time mak aku belanja barang dapur..


Ni dari Family Group Wasap
PIC Kari Daging Qurban + Umbut Pisang
Trade Mark Lauk kenduri kat Kedah
Achik cakap ni kat tempat kerja Pakcik
Semalam nyer...
Walaupun semua cuti tapi sebab last day Tashriq..tempat kerja Pakcik total buat kenduri qurban  ni....
Nampak sedapnyerrrr....
Tapi kari Dari sekolah aku tadi walaupun plain total sedap giler ...
Betul lah kata mak aku ....
Daging Qurban Sedap dia lain macam....
Mungkin sebab barokah...

No comments:

Post a Comment