Wednesday 27 September 2017

CENDOL MANGGA vs CENDOL DURIAN NASI AMBENG

Petang semalam nyer citer...
Ikut mak aku nak gi servey Pusat Service Kereta.
Recommended by Mak Ismail..
Sebab mak aku nak service kereta..
Lepas gi Pusat Service buat appoiment
Terus gi Langat
Singgah minum cendol
Makan Kuew Teow
Bawah pokok...
Betul- betul seberang jalan tu nampak SAM Hulu Langat...
Mak Ismail cakap SAM Hulu Langat  tu dupanggil SAMTEN..
Maksudnya Sekolah Agama Menengah Batu 10...
Oooo...TEN tu 10 la...
Aku ingatkan TEN tu Tenaga Nasional ker..
Hahahaha....
Gerai Cendol tu bawah Pokok Durian..
Sebelah Traffic light
Tepi bus stop...


Cendol Mangga
Untuk aku..mak aku & mak Ismail..
Ismail x nak ikut..
Mak dia cakap sebab Ismail x suka cendol...
Hahaha...
Oit Ismail...nanti ko jangan jadik macam haku lak..
Dolu- dolu haku pun x suka cendol
Tapi TETIBA jer lately ni aku asyik crewing Cendol...
Exspecially Durian' s Cendol...



Semua pun nak minum Cendol Durian..
Tapi xde rezeki sebab pekerja dia cakap durian baru sahaja HABIS...!!!
Yang tinggal Cendol Mangga..
Mangga pun Mangga lah...
xkan nak balik camtu jer..
Dah la tengah lapar...

Haa... tengok Cendol Mangga ni tingat 1 peristiwa..
Gi makan ngan mak aku kat Taman Warisan Putrajaya..
Aku makan Roti John
Mak aku x suka Roti John..
Mak cakapnad  nampak  menu " Pulut Mangga" kat gerai dessert besebelahan Gerai Nasi Kerabu..
Mak aku pernah buat PULUT MANGGA kat sini........
Sementara tu mak aku soh aku gi order minuman Kopi O Panas
Mak aku cakap nak makan ngan Pulut Mangga..
Sambil minum Kopi Panas...
Pulut Mangga yang mak akinpesan pun sampai..
Nak TahunApa Jadi...???
Haaaaa....yang sampai kat meja mak aku ialah SEMANGKUK CENDOL + PULUT + MANGGA..
Bila mak aku cakap order Pulut Mangga ..
Pekerja tu cakap memang inilah Pulut Mangga...
Hahaha..senang citer yang dalam menu tu tulis "Pulut Mangga" tu ialah Cendol Pulut & Mangga...
Kah..kah..kah...aku bantai ketawa ngan mak aku..
Mana x ketawa...
Cer bayangkan ...aku ok lah jugak makan roti john ..minum Teh O Ais Limau
Mak aku..???
Minum Kopi O..
Makan...??
Makan ke minum Cendol Mangga tu..
Hadoiiiii.....!!!
So, Moral Of The Story...
Lain kali tanya dulu bagi jelas..
Jangan ingat apa yang orang tulis kat menu tu sama dengan apa yang sedang kita fikirkan..
Ok sambung citer semalam lak..


Mmm...rasa Cendol Mangga tu biasa- biasa jer..
Tapi x tahu lah lidah dan tekak orang lain
Masa hantar order  Cendol Mangga dan Kuew Teow Goreng kat meja kitorang pekerja dia cakap kejap lagi stok durian akan sampai..
Jika nak boleh bungkus..
Haahaha..walaupun dah kenyang ...
Sebab CENDOL DURIAN...
Haruslah bungkussss....!!!


Ni Cendol Durian yang di tapaw..
Sepohenggit satu...
Share berdua ngan mak aku..
Tapi semua mak Ismail yang banjer..
Berpuluh hengget la mak Ismail bayar sebab makan lagi...tapaw lagi...
Apapun TQ mak Ismail...


Sampai umah Cendol Durian dah mula cair..
Nak kena minum cepat...
Sebab bau durian tu mengganggu hidung aku
X boleh nak fokus buat kerja lain..
Nak mandi pun xleh nak fokus..
Tingat Cendol Durian...
Hahahaha...


Puas hati aku dapat minum Cendol Durian
Ada 4 ulas durian fresh dalam tu..
Berbaloi la kalau minum kat umah
Sebab boleh pegang isi duyan tu & gigit- gigitbisi dia....Pastu boleh jilat jari skali..
Kikikiki....


Bagi aku dah cukup sedap
Tapi mak aku lak cakap xleh lawan Cendol Durian kat Alamanda Putrajaya beberapa tahun lepas...
Haaaaaa....beberapa tahun lepas
Sebab dah lama dah kios dessert yangnjual Cendol Durian kat foodcourt tu tutup..
Kalau dolu mak aku selalu ajak gi makan cendol durian kt situ...
Semangkuk x sampai 5 henggit..
Tapi itu DOLUUUU...
Dolu harga durian pun sepohenggit boley dapat 5 biji
Sekarang kalau sepohenggit boley dapat 5 ulas suda cukup bagosss...!!!


Jumbo Cup...
Minum berdua ngan mak aku


Sambil makan NASI AMBENG
Masa balik dari minum cendol..
Mak aki singgah BTHO beli Nasi Ambeng ni..
Rasa dia..??
Mmm...boleh la nak banding ngan harga 5 henggit jer ada Ayam Kicap dia seketul besar..
Ada Sambal Goreng sikit...Ikan masin sikit & Serunding Kelapa sikit..



Sebungkus jer...
Share berdua ngan mak aku..
Nasi Ambeng aku dah kenal sangat..
Sebab selalu beli NASI AMBENG PASAR TANI SERI PERMAISURI
Sedap sangat Nasi Ambeng Pasar Tani Seri Permaisuri tu
Dolu setiao Sabtu mak aku akan ajak gi semata- mata nak beli Nasi Ambeng tu
Nasi Ambeng katbsitu sedap sangat katbtekak aku..
Ada Ayam Goreng Berempah..
Ada Serunding Kelapa sedap
Ada Ikan Masin
Ada Mee sikit
Ada Sambal Goreng
Ada Kerabu sedap..
Mmmm....terlio do..!!!
Tapi lately ni dah beberapa kali pergi Lori ynagbjual Nasi Ambeng dan macam- macam kuih tu dah x nampak pun..
Huhuhu...



Mak akunpun penah buat Nasi Ambeng ni..
Ada aku citer pasal NASI AMBENG MAK AKU kat sini
Owh...Nasi Ambeng...!!!

4 comments:

  1. Tak pernah rase lagi nasik ambeng tue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak kiter cakap tu makanan Javanese...
      Kalo belum pernah cuba kena cuba tuh...
      Mmmm...sedappp walaupun kiter bukan Javanese..heee

      Delete
  2. Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉
    Assalamualaikum salam sejahtera warga group📢

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kencing Manis kaki luka dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4.

    Ia penawar herba yang sangat selamat untuk semua tak kira umur dan harga berpatutan tapi kesannya standing produk harga mahal ribuan ringgit.

    2)Ramai yg dah cuba penawar herba ni dan makin sihat serta mendapat impak positif. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh kita ikhtiar, Insya Allah.☺👍🏻

    3) Banyak pengalaman dh saya berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan gout. Ramai yg dh pulih.

    4)Mcm2 kanser blh diikhtiarkan termasuk leukimia,paru2,limfoma dan lain-lain

    5) Puan Rasmani Binti Md Noh, psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi tulang dan sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Testimoni-testimoni Pengguna Jutawan Herbs:


    ▪Cucu Puan Mazili, Kanser Leukimia ALL B- Cell.

    Puan Mazili ada cucu lelaki berumur 3 tahun 8bulan yang dulu menghidap kanser Leukimia ALL B-Cell (Acute Precursor B-Cell All). Kalau dulu dia mengalami komplikasi limpa dan hati yang dah bengkak tapi sekarang syukur dia dah sembuh dengan rawatan doktor dan rawatan dari Jutawan Herbs.Sekarang dia menjalani kehidupan seperti kanak-kanak sihat lain.
    ..................................................................

    ▪Puan Roselawaty bt Jaafar, 47tahun , Kanser payudara tahap 2, asal dari Kedah.

    Pada tahun 2019 doktor telah mengesahkan dia menghidap kanser payudara tahap 2. Keputusan ujian Memogram di klinik BP Bukit Mertajam, doktor mengesahkan ada ketulan kanser di payudara sebelah kiri. Tetapi doktor tidak dapat pastikan itu kanser kerana bentuknya bulat biasa, sepatutnya ketulan kanser bulat dan tajam-tajam. Jadi dia ke Hospital Metro Sg Petani dan keputusannya negatif. Sekarang ni dia dah bebas dari kanser selepas membuat rawatan di hospital dan mengamalkan Jus Jutawan Herbs dalam masa yang sama. Dia buat gabungan rawatan moden dan herba.

    .................................................................

    ▪Puan Zalina bt Ismail, 48 tahun ,Kanser Payudara Agresif.

    Dia telah disahkan menghidap kanser payudara pada April 2018. Dia mula sedari ade satu garis yang keras di bahagian bawah payudara kanan pada bulan Mac 2018. Jadi dia terus buat ujian memogram dan doktor sahkan dia menghidap kanser payudara agresif serta perlu operate segera. Dia jalani rawatan hospital dan ambil herba Jutawan Herbs bersama-sama. Gabungan rawatan moden dan herba membuatkan dia sembuh sampai sekarang syukurlah makin sihat.
    ..................................................................

    ▪Puan Noraini bt Yusof, Kanser Payudara tahap 3. Dari Shah Alam.

    Pada Mei 2017, Puan Noraini disahkan menghidap kanser payudara tahap 3. Saiz ketulan kansernya ialah 13.3 cm. Dia menjalani kimo dan buang ketulan dengan operation. Dia juga jalani mastectomy, radiotherapy dan herceptin selama setahun. Menantunya terjumpa blog Jutawan Herbs dan menyarankannya untuk ambil rawatan herba Jutawan Herbs dalam masa yang sama meneruskan rawatan hospital iaitu kimo. 4 bulan sekali dia berjumpa Oncologist ,alhamdulillah result semua memuaskan seperti tak ada penyakit kanser pun. Sampai sekarang dia masih ambil herba Jutawan Herbs untuk kekalkan kesihatan dan menguatkan antibodi.

    ...............................................................


    Call atau WhatsApp untuk order dan sebarang pertanyaan di nombor berikut :

    En. Mohd Zuhairi Bin Noordin - 017468 7570

    ReplyDelete