Saturday, 30 September 2017

REZEKI SUSHI

Rezeki Sushi...
Orang lain nyer Hari Jadi
Orang lain yang dapat sushi..
Tu namanya rezeki...
Hihihihi....


Hari ni memang bz..
x leh nak catat banyak....
Sebab ada bengkel dari pagi..
Malam ni penat .. confirm  tidur nyenyak..


 Habis bengkel...
Memang lapar giler..
Sebab tengahari x sempat lunch
Masa break berebut surau
Foodcourt plak penuh sembab memang prime time
Lagi lak weekend...
So lunch x pun..
Sib baik pagi dah sarapan Nasi Lemak Bungkus Daum Pisang yang mak aku masak..
Aku just bawa bekal Gary Chocolate..
Tu jer alas perut untuk lunch...


 Soa masa habis bengkel semua gang aku terus gi foodcourt
Bapak lapar do...!!!
Bila sampai foodcourt tengok ada beberapa orang gang senior form 5 pun ada
Dorang smart giler ngan slack..kemeja..
Hahaha...sib baik tei & blazer doeang z pakai sekali..
Hahaha...dorang tu semua baru balik Majlis Graduasi la...
So..joint la makan berjemaah..
Tapi sebab foodcourt tu sempit & bz...
Jemaah la asing2..
Group lelaki 1 meja
Group pompuan 1 meja
Sendiri makan
Sendiri bayau...
Hahahaha...



Masa nak balik..
Tengah tunggu mak aku datang amik aku..
Ada la sorang senior belanja Sushi...
Take away...
Gang aku jelous berjemaah..
Hahaha...mana ada..
Pastu gang lelaki ngan Mai..Nad & Auni gerak balik naik Grab...
Aku...?
Memang mak aku x kasi naik Grab
Mmm...nak gi mana pun mak aku yang hantar dan amik aku....
Dah nak wat camaner..
Mak aku yang x bagi naik grab @ uber
Dapat jer sushi ni..
Elok- elok jer mak aku pun dah sampai....
So... balikkkk....
Sushi ni buat dinner...
Mak aku makan seketul jer...
Lain2.....AKU YANG MAKAN...
Hahahahaha...
Bila makan sushin
Mesti aku ingat Dak Aqil...
Sebab terpengaruh ngan citer Crayon Sin Chan
Aqil nak sangat makan sushi
Sekali bila dah makan..
Jenuh dia nak ngabiskan seketul pun..
Pastu dier nyer geli geleman
Sampaikan kalau sebit sushi pun dier dah nak muntah
Hahaha...
Ok..dah penat..
Bye..!!

LEMPENG KELAPA GARING CICAH SAMBAL PETAI

Lempeng Kelapa Garing Cicah Sambal Bilis Petai...
Bukan untuk Tea Time..
Tapi untuk Dinner..
Ni pun simpan dalam draf siap2
Reset schedule untuk publish sbg catatan diary hari ni
Sebab pagi ni sampai petang nak joint bengkel study kat BTHO
Last minutes...
Hahaha....



Makan Malam....
Mak aku crakap xnak masak nasi..
Hahaha..kalau baca x habis...macam kejam jer kan mak aku kan...
Hahaha...sebenarnya mak aku xnak masak nasi sebab masa otw balik dah singgah makan Naan Cheese ngan Teh Tarik kat mamak..
Tapi bila malam perut masih lapar..
Heeee...bukan 1 perut jer yang lapar..
Tapi 2 perut yang lapar
Perut aku dan perut mak aku laaa...
Hahahaha...



Lempeng Kelapa Garing...

Cicah ngan Sambal Bilis Petai...
Tapi dah pernah tulis...

RESIPI & MACAM2 SAMBAL PETAI kat sini...
xde resipi Sambal Petai yang hari ni nyer sebab Sambal Petai ni Mak Ismail yang bagi..
So, mak aku deside nk wat Lempeng Kelapa Garing ni untuk cicah Sambal Petai
Alhamdulillahh....
Allah sentiasa melimpahkan rezeki...


Sebab nak buat 2 kepingbjer lempeng ni..
Mak aku cakap guna 1 cawan tepung jer


LEMPENG KELAPA GARING
1 Cawan tepung gandum
3/4 cawan air suam
1/2 cawan kelapa parut putih
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh gula
2 sudu minyak.

1. Campur tepung,garam,gula dan kelapa serta gaul rata.
2. Tambah air suam sedikit semi sedikit hingga dapat adunan yang likat dan kental
3. Biarkan 5 minit
4. Panaskan 1sudu minyak dalam kuali
5. Bila minyak panas,masukkan separuh adunan dan ratakan dengan belakang sudu supaya nipis
6. Biarkan garing dan terbalikkan supaya dua- dua permukaan garing
7. Hidangkan pans- panas dengan Sambal Petai @ jika suka manis hidangkan dengan Susu Pekat..


Jangan x tahu yang aku pun tahu masak Lempeng Garing ni
Naper...x cayer..?
Haaaa..yang x cayer...
Yang memang cayer...
& yang baru nak belajar
Untuk step by step yang lebih jelas bagi mendapatkan adunan kental dan cara buat Lempeng Tebal & Garing ni boleh
Klick
RESEPI LEMPENG KELAPA GARING kat sini...

Ini mak aku cakap Lempeng Versi Garing
Lempeng  lain pun mak aku selalu juga masak
Antaranya...
LEMPENG CAIR & CERITANYA kat sini

Mak aku la yang makan Lempeng Kelapa Garing ni cicah Sambal Petai tu...
Aku x makn pun
Sebab hari sekolah & kalo ada seminar or bemgkel or apa2 event memang aku xmo makan petai...
Hahahaha...


Untuk aku mak aku gorengkan fries


Fries cicah ngan mayonese & Thai Chilly Sauce...

Friday, 29 September 2017

BETIK SOLO

Betik Solo..?
Apa tu..?
Nampak pic tu memang la buah betik
Tapi naper lak panggil Betik Solo..?
Kalau buah betik aku tahu la
Aku selalu pun makan betik
Tapi aku x tahu pun betik yang aku makan tu betik apa
Adakah yang aku makan selama ni tu betik Solo?
Mmm..mak aku kata Betik Solo saiznya agak kecil
Kira mini size la..
Kalau betik yang biasa tu besar..
Tapi kalau baca info disebut betik berasa dari Afrika Selatan..
Mmmmm....cuaca Afrika Selatan tu sama ke ngan Malaysia..
Kena tengok peta la..
Tengok agaknya Afrika Selatan tu sama Garisan Khatulistiwa sama ngan Malaysia kot
Mungkin Garisan Tropika macam Thailand ker..
Agaknya la...!!
Sebab Betik juga kan terkenal kat Hawaii...
Bunga Raya pun ada kat Hawaiii..
Pokok Keladi ..Pisang bagai..
Aku lum pernah sampai Hawaiii
Tapi selalu tengok kat TV
Hahahaha...


 Rupanya Buah Betik juga banyak khasiatnya
Aku pun bukan tahu sangat..
Tapi aku suka cari info
Tentang khasiat betik aku baca  KAT SINI...
Huh...Rupanya Betik lebih banyak khasiat daripada sesetengah buah yang yang mahal tu..
Hahaha...sajer jer geram sebab harga durian mahal..
So, aku pujilah Buah Betik...
Macam citer fabel "The Fox & The Grapes"
Haaa...ala citer pasal rubah yang x dapat nak makan anggur sebab pokoknya tinggi
Setelah dicuba lompat berkali-kali.rubah tu tetap x dapat juga mencapai buah anggur yang tinggi
Dah la x dapat capai anggur tu masa melompat
Bila jatuh ke tanah sakitlah badan rubah tu
Dah la x dapat makan anggur,badan pulak sakit..
Maka untuk mengubat hati yang sedih rumah tu pun cakap la....
" Ala...buah anggur tu memang x sedap pun dan masam pula.."
Eh rubah tu apa..?
Mmmm... rubah tu musang la kot sebab disebut "fox"
Hahaha....



Mak aku cakap satu masa dolu betik saiz mini ni macam jadi viral la dolu-dolu
Tapi mak aku kata nama betik tu "Betik Eksotika"
Kata mak aku dulu zaman-zaman sebelum 90-an
Malaysia adalah Negara Pertanian...
Macam Thailand
Bukan macam sekarang..Malaysia dah jadi Negara Industri
Hadoiiiiii....korang aser aku faham x apa yang mak aku cakap tu..??
Agaknya mak aku ni dolu sepatutnya jadi Pegawai Pertanian kot..
Hahahaha..



Betik Solo ni memang mini size
Lebih kurang saiz buah mangga jer
Haaa...tapi tu tangn mak aku yer..
Aku snap pic jer
Kalau tangan aku slim la sikit
Hahahaha...


Harga betik ni ikut berat timbang
Sekilo RM6.99..
Alaaa...senang citer sekilo RM7.00 la
Walaupun tulis RM6.99
Tapi kan nanti dia rounding kena bayar RM 7.00 jugak kan...huhuhuhu
Makanya 3 biji tu beratnya 987gm...Harganya RM6.84....Kena bayar lepas rounding RM 6.85
Hehehehe.... macam belajar Math masa Standard 3...
Korang ingat lagi ker siap cikgu Math korang masa standard 3..?
Hihihihi......
Aku paling ingat cikgu masa kindergarten dolu....



Sebab betik ni kecik jer..
Mak aku cakap xyah kupas kulit dia
Serve camtu jer
Belah dua...buang biji dan guna sudu kecik...
Cedok....NGAP...
Yummy For My Tummy..
Hahaha...harap-harap esok pagi senang la aku nak "memberry"
Sebab dah beberapa hari aku susah nak berry..
Sebab tu mak aku soh makan papaya ni..
Syyyyyy.....

Rasa betik solo ni sedappp
Sweettt..
Juicyyyyy....
Nanti nak soh nenek tanam Pokok Betik lah kat umah baru tu
Hahaha...sebab mak aku cakap tangan nenek tu kalau tanam pokok mudah hidup
MAk aku cakap tangan mak aku "panas" sebab kalau tanam pokok x nak hidup
Pernah mak aku kata pokok yang dah subur pun bila mak aku siram jadi layu..
Huhh...bapak panas tuh..!!
Pasni masak nasi atas tangan jer lah...jimat letrik..
Kikikikiki....


Habis..!!!
Selesai separuh betik
Mmm..mak aku cakap kalau kulitnya yang macam perahu ni selalunya orang guna untuk isikan dalamnya dengan isi betik yang dipotong dadu



@ boleh juga scoop kan isi betik dan masukkan dalam perahu tu..
Barulah vogue...
Tapo kat umah ni hanya ada scoop yang besar..
X sesuai nk scoop betik comel ni..


Tapi kalau nak cantik lagi boleh guna lidi pencungkil gigi cucukkan beberapa stick kat betik tu lagi nampak ayu jelita.
Hahaha..
Aku x banyak sangat tahu pasal betik
Yang aku tahu kalau " solo" tu maksudnya soranv
Sebab kalau orang belum kahwin dia cakap masih solo..
Kalau nyanyi pun yang sorang dia cakap nyanyi solo...kaalau berdua ..dipanggil berduet..
kalau ramai berkumpulan namanya...
Tak kira la betik solo ke..betik couple ke...betik widow ke..
Hehehe..ada ke Betik Widow..
Kikikiki...cam exotic sangat lak nama tu
Apapun sebelum tulis aku ada cari info pasal betik solo ni
Sebab kalau x cari info camner nak citer..
Nak citer kat orang mestilah ada info
Bak kata cikgu Geo..
Cerita Yang Fakta..
Jangan Yang Auta...
So, kalau nak tahu lebih lanjut Pasal Betik Solo ni bolehlah  KLICK SINI...


Selain daraipada Betik Masak yang sedap diamakan sebagai dessert..
Buah Betik yang muda dan yang mengkal iaitu masak tetapi masih keras boleh dijadikan sayur dan salad @ lauk pauk yang sedap..
SAYUR BETIK LEMAK PEDAS kat sini...

KARI AYAM + BETIK kat sini...

SAYUR BETIK DAUN SELASIH kat sini..

Tapi paling sedap makan SOMTAM betik kat One Segamat...
Sedapnyerrrrrr....
Haaaaa...nanti gi konvo kakak bulan Oktober ni leh ar makan Somtam kat One Segamat lagiii
Ermmmmm...

Thursday, 28 September 2017

NASI GORENG KACANG PANJANG

Nasi Goreng Kacang Panjang
Ala...Nasi Goreng Kacang Panjang pun nak bagitau..
Hahahaha...biarlah..
Dah aku suka
Heeee


Walaupun nama dia Nasi Goreng Kacang Panjang
But... it's not just long beans
Ada banyak daging wooooo
Daging fresh lagi..
Daging Qurban tuh..
Haaaa....jangan main-main..
kikikikiki....

 


Cam biasa la...
Apalah ertinya Nasi Goreng
Jika tanpa Keropok
Haa
Kalau mak aku lak..
Nasi Goreng Akan Lebih Bermakna  Jika Ada Kopi O
Hahahaha...


NASI GORENG KACANG PANJANG
2 cawan nasi
1 cawan kacang panjang-potong pendek
1 cawan daging-potong dadu + 1/2 sudu garam
2 sudu minyak

Bahan Tumbuk:
5 cili padi
Segenggam bilis
1/2 bawang besar

1. Siapkan bahan-bahan

2. Panaskan minyak dan goreng daging hingga masak.Jika perlu tambah sikit air
    Jika guna Daging Batang pinang x perlu tambah air sebab daging cepat empuk


3. Masukkan bahan tumbuk


4. Tambah nasi dan gaul rata


5. Bila nampak nasi sudah panas berasap baru masukkan kacang panjang yang dipotong pendek


6. Gaul rata sejkejap sahaja terus matikan api supaya kacang panjang kekal rangup

**** Mak aku cakap sebaiknya bahan tumbuk tu jangan masukkan bilis
         Sebab makanan laut x bagus dicampur dengan daging

Tapi kenapa mak aku buat juga...?
Bila tanya...mak aku jawab...
 "Do what I say...Don't do what I do..."

Hahahaha...
Aser cam nak jer jawab " As the crab teaches his son to walk straight..."

Hahaha...tapi aku xnak la  jawab camtu.....hihihi
Sebab aku nak Makan Nasi Goreng Kacang Panjang ni....


PISANG NANGKA GORENG YANG MANIS DAN RANGUP

Pisang Nangka..
Waktu muda warnanya hijau tua...
Bila masak warnanya hijau muda...
Songsang ..tapi itulah hakikatnya..
Masa muda kelatnya rasa...
Bila masak bau harum macam nangka..
Mungkin bau itulah Pisang Nangka mendapat nama..


Pisang Nangka ni aku yang pilih
Beli hari Rabu
Mak aku soh aku pilih yang belum masak..
Kata mak aku sebab mak aku nak buat Pisang Rebus...
So,kena pilih yang belum masak baru sedap dan isinya gebu..
Tapi Pisang Nangka bukan macam pisang lain..
Kalau pisang lain yang belum masak warna hijau..
Yang dah masak warna kuning..
Pisang nangka lak..muda ke...masak ke..
Memang warnanya hijau..
Tapi mak aku ajar aku cara nak tahu pisang nangka ni dah masak ke belum..
Haa..kalau nak yang belum masak kena tengok kulitnya yang hijau tua lah..
Bila dipicit akan rasa keras lagi..
Kalau kulit hijau muda @ hijau kekuningan tu dah masak..
Bila picit akan rasa lembut..
Tapi jangan la picit2 sangat ...nanti pisang tu rosak..
Picit- picit manja jer kata mak aku
Lagi 1 pesan mak aku jangan buat camtu depan Chef Wan..
Sebab mak aku cakap Chef Wan pernah beletiaq dalam rancangan masak- masak
Mak aku cakap Chef Wan beletiaq pada suri- suri rumah yang pilih terung dan mangga kat pasaraya..
Ramai mak- mak kalau nak beli terung dan mangga habis dipicit- picit sampai lebam..pastu x amik..
Tapi masa nak beli ..dipilih yang x picit..
So..yang dah picit tadi tu..???
Hahhahaa....aku tengah bayangkan ni..
Kalau la Chef Wan tu masak sama- sama ngan Pati Jinich ..hos Pati' Maxican Table tu..
Huh....mau pecah screen TV...
Dua- dua kuat beletiaq....!!!!
Kikikiki....
Ops... jangam mare......


Aku pun dah terikut..
Sama beletiaq..
Bak kata orang lampung nenek..
"Where Drop The Gravy... If Not On The Rice.."
Hahahaha...kalau traslate dalam Bahasa Korea maksudnya.. Mana Tumpah Kuah... Kalau Tak Ke Nasi..
Kikikiki....

Eh..nak citer Pisang Nangka Goreng la...
Haaa...Pisang Nangka dah jadi Pisang Goreng pun...
Bukan ke mak aku cakap nak buat Pisang Rebus??
Tapi masa bangun pagi 16 September..Hari Sabtu...tengok mak xde tapi ada Pisang Nangka Goreng bawah tudung saji
Mmmm....tapi aku memang lagi suka Pisang Goreng nak banding Pisang Rebus..


 Masa mak aku dah balik bila tanya pasal pisang ni...
Mak aku cakap memang nak buat Pisang Rebus untuk Sarapan 16 September...Hari Malaysia..
Mak aku cakap nak feel macam Hari Kemerdekaan ..makan Ubi Rebus...Pisang Rebus...

Tapi x jadi..
Sebab mak aku cakap Pisang Nangka tu dah masak sangat..x aesuai nak rebus.
Mak aku cakap kalau rebus juga nanti kulitnya akan pecah dan isinya akan bertambah lembik..
Sebab tu jadi Pisang Goreng jer..
Ooooooo.....macam tu....
Mmmmm....


Mak aku cakap masa arwah atuk masih ada..
Atuk rajin tanam banyak poko pisang sampai x termakan..
Kalau Pisang Nangka ni mak aku cakap hanya belah 2 sahaja untuk goreng
Tapi sebab Pisang Nangka yang ni beli
Dah x boleh nak meawah macam dolu
Sebiji Pisang dikerat dua dan dibelah 3
Menjadikan setiap pisang tu dapat 6 keping
Hahahaha...bajet
Jangan x tahu mak aku juga pernah potong pisang jadi jejari untuk goreng   MACAM KAT SINI...


PISANG  NANGKA  GORENG

5 biji pisang nagka
Minyak untuk goreng

Better::
1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung beras
1 1/2 cawan air
1 sudu teh garam
1 sudu besar gula
2sudu minyak
1/4 sudu teh pewarna kuning telur

1. Blend semua bahan untuk better dan tuangkan dalam bekas
2. Pisang Nangka dikerat dua dan dibelah 3
3. Celup setiap hirisan pisang dalam better dan goreng garing..

Pisang NAngka Goreng sedap dimakan bersama Sambal Kicap Cili Padi
Untuk resepi dan tips membuat SAMBAL KICAP CILI PADI klic kat sini....

Wednesday, 27 September 2017

CENDOL MANGGA vs CENDOL DURIAN NASI AMBENG

Petang semalam nyer citer...
Ikut mak aku nak gi servey Pusat Service Kereta.
Recommended by Mak Ismail..
Sebab mak aku nak service kereta..
Lepas gi Pusat Service buat appoiment
Terus gi Langat
Singgah minum cendol
Makan Kuew Teow
Bawah pokok...
Betul- betul seberang jalan tu nampak SAM Hulu Langat...
Mak Ismail cakap SAM Hulu Langat  tu dupanggil SAMTEN..
Maksudnya Sekolah Agama Menengah Batu 10...
Oooo...TEN tu 10 la...
Aku ingatkan TEN tu Tenaga Nasional ker..
Hahahaha....
Gerai Cendol tu bawah Pokok Durian..
Sebelah Traffic light
Tepi bus stop...


Cendol Mangga
Untuk aku..mak aku & mak Ismail..
Ismail x nak ikut..
Mak dia cakap sebab Ismail x suka cendol...
Hahaha...
Oit Ismail...nanti ko jangan jadik macam haku lak..
Dolu- dolu haku pun x suka cendol
Tapi TETIBA jer lately ni aku asyik crewing Cendol...
Exspecially Durian' s Cendol...



Semua pun nak minum Cendol Durian..
Tapi xde rezeki sebab pekerja dia cakap durian baru sahaja HABIS...!!!
Yang tinggal Cendol Mangga..
Mangga pun Mangga lah...
xkan nak balik camtu jer..
Dah la tengah lapar...

Haa... tengok Cendol Mangga ni tingat 1 peristiwa..
Gi makan ngan mak aku kat Taman Warisan Putrajaya..
Aku makan Roti John
Mak aku x suka Roti John..
Mak cakapnad  nampak  menu " Pulut Mangga" kat gerai dessert besebelahan Gerai Nasi Kerabu..
Mak aku pernah buat PULUT MANGGA kat sini........
Sementara tu mak aku soh aku gi order minuman Kopi O Panas
Mak aku cakap nak makan ngan Pulut Mangga..
Sambil minum Kopi Panas...
Pulut Mangga yang mak akinpesan pun sampai..
Nak TahunApa Jadi...???
Haaaaa....yang sampai kat meja mak aku ialah SEMANGKUK CENDOL + PULUT + MANGGA..
Bila mak aku cakap order Pulut Mangga ..
Pekerja tu cakap memang inilah Pulut Mangga...
Hahaha..senang citer yang dalam menu tu tulis "Pulut Mangga" tu ialah Cendol Pulut & Mangga...
Kah..kah..kah...aku bantai ketawa ngan mak aku..
Mana x ketawa...
Cer bayangkan ...aku ok lah jugak makan roti john ..minum Teh O Ais Limau
Mak aku..???
Minum Kopi O..
Makan...??
Makan ke minum Cendol Mangga tu..
Hadoiiiii.....!!!
So, Moral Of The Story...
Lain kali tanya dulu bagi jelas..
Jangan ingat apa yang orang tulis kat menu tu sama dengan apa yang sedang kita fikirkan..
Ok sambung citer semalam lak..


Mmm...rasa Cendol Mangga tu biasa- biasa jer..
Tapi x tahu lah lidah dan tekak orang lain
Masa hantar order  Cendol Mangga dan Kuew Teow Goreng kat meja kitorang pekerja dia cakap kejap lagi stok durian akan sampai..
Jika nak boleh bungkus..
Haahaha..walaupun dah kenyang ...
Sebab CENDOL DURIAN...
Haruslah bungkussss....!!!


Ni Cendol Durian yang di tapaw..
Sepohenggit satu...
Share berdua ngan mak aku..
Tapi semua mak Ismail yang banjer..
Berpuluh hengget la mak Ismail bayar sebab makan lagi...tapaw lagi...
Apapun TQ mak Ismail...


Sampai umah Cendol Durian dah mula cair..
Nak kena minum cepat...
Sebab bau durian tu mengganggu hidung aku
X boleh nak fokus buat kerja lain..
Nak mandi pun xleh nak fokus..
Tingat Cendol Durian...
Hahahaha...


Puas hati aku dapat minum Cendol Durian
Ada 4 ulas durian fresh dalam tu..
Berbaloi la kalau minum kat umah
Sebab boleh pegang isi duyan tu & gigit- gigitbisi dia....Pastu boleh jilat jari skali..
Kikikiki....


Bagi aku dah cukup sedap
Tapi mak aku lak cakap xleh lawan Cendol Durian kat Alamanda Putrajaya beberapa tahun lepas...
Haaaaaa....beberapa tahun lepas
Sebab dah lama dah kios dessert yangnjual Cendol Durian kat foodcourt tu tutup..
Kalau dolu mak aku selalu ajak gi makan cendol durian kt situ...
Semangkuk x sampai 5 henggit..
Tapi itu DOLUUUU...
Dolu harga durian pun sepohenggit boley dapat 5 biji
Sekarang kalau sepohenggit boley dapat 5 ulas suda cukup bagosss...!!!


Jumbo Cup...
Minum berdua ngan mak aku


Sambil makan NASI AMBENG
Masa balik dari minum cendol..
Mak aki singgah BTHO beli Nasi Ambeng ni..
Rasa dia..??
Mmm...boleh la nak banding ngan harga 5 henggit jer ada Ayam Kicap dia seketul besar..
Ada Sambal Goreng sikit...Ikan masin sikit & Serunding Kelapa sikit..



Sebungkus jer...
Share berdua ngan mak aku..
Nasi Ambeng aku dah kenal sangat..
Sebab selalu beli NASI AMBENG PASAR TANI SERI PERMAISURI
Sedap sangat Nasi Ambeng Pasar Tani Seri Permaisuri tu
Dolu setiao Sabtu mak aku akan ajak gi semata- mata nak beli Nasi Ambeng tu
Nasi Ambeng katbsitu sedap sangat katbtekak aku..
Ada Ayam Goreng Berempah..
Ada Serunding Kelapa sedap
Ada Ikan Masin
Ada Mee sikit
Ada Sambal Goreng
Ada Kerabu sedap..
Mmmm....terlio do..!!!
Tapi lately ni dah beberapa kali pergi Lori ynagbjual Nasi Ambeng dan macam- macam kuih tu dah x nampak pun..
Huhuhu...



Mak akunpun penah buat Nasi Ambeng ni..
Ada aku citer pasal NASI AMBENG MAK AKU kat sini
Owh...Nasi Ambeng...!!!