Wednesday 14 June 2017

SEBIJI MEMPELAM HARUMANIS

Sebiji Mempelam Harumanis
Buah yang menjadi viral sekarang ni..
Hahaha...
Kalau tengok kat FB
Memang macam-macam citer pasal Buah Harumanis ni..
Dalam berita TV pun malam tadi citer pasal Mempelam Harumais ni...
Dalam berita TV cakap buah ni mahal giler....
Macam harga durian Musang King..

Tapi aku x kisah pun pasal viral dan berita TV tu...
Hinggalah semalam ...
Selepas iftar....
Lepas solat maghrib..
Masa tengah tengok Berita TV jugak la...
Maka ku kuarkan sebiji mangga ni...
Kata mak aku nila Mempelam Harumanis viral tu..
Viral sebab harga mahal dan pasal ada oranng bakar mempelam ni ker..apa ntah...camtu la...
Minggu lepas masa Masak Pulut Mangga mak aku ada citer yang Pulut Mangga lagi sedap kalau mangga tu mangga Harumanis..
Kata mak aku mangga tu hanya banyak terdapat di Perlis jer...
Macam buah Dabai la...hanya ada kat Sabah sarawak jer...
Masa tu mak aku ada citer yang ada kawan mak aku dari Perlis tengah open order Mangga Harumanis ni 3kg = RM100..
Tapi mak aku x order pun....


Tapi semalam mak aku cakap ni Mempelam harumanis..
Haaa..kejap mangga...kejap mempelam...
xpelah kan ..mangga tu senonimnya mempelam..
macam bunga orkid la...senonimnya bunga anggerik..
haaaaa....

Mak aku cakap Mempelam Harumanis yang sebiji ni...
Mak Ismail yang bagi...
Walaupun sebiji jer...
Tapi kata mak aku harga untuk sebiji tu kalau beli dah dekat 20 henggit...
Cuma yang ni mak ismail bagi ...sedekah...
Selain Mempelam harumanis ni..
Mak aku cakap mak Ismail juga bagi Karipap Frozen Inti Ikan...
Mak ismail memang selalu bagi macam-macam...
Aku selalu citer pun sebelum ni..
TQ mak Ismail..!


Mak aku kupas kulit Harumanis ni...
Potong macam ni...

Yang dah kupas tu untuk aku makan...
yang sebelah lagi masih berkulit tu mak aku cakap simpan abang sikit...


Lepas potong camni...mak aku bagi kat aku..
Aku ambil 1 dan gigit...
Mmmmm....MANISSS..!!!
Gigit lagi...
Mmmmmm....tu jer..
Pastu aku bagi balik kat mak aku...
Aku rasa buah ni terlalu manis...
Bukan takat manis...
tapi manis GILER..!!!
Aku cannot go..!!
Sebab x rasa mangga pun..
Rasa manissssss jer..
Tapi mak aku cakap sedap...
Sebab aku xnak..
Makanya semua baki lagi 3 hiris tu..
Mak aku yang habiskan..
Masa sahur ,mak aku kupas yang lagi sebelah tu untuk abang...
Abang pun makan 1 hiris jer..
Abang kata manis sangat..!!
Mak aku yang habiskan semua tu sebab mak aku cakap sedap...
Mak aku makan ngan senyum- senyum lagi sebab aku ngan abang xnak...
Mak aku cakap isi dia juicy lah...
xde serat lah...
Mmmm....hanya mak aku yang suka..!!
Aku lagi suka DURIANNNNN...!!!

No comments:

Post a Comment