Thursday 15 June 2017

ROTI PIZZA UNTUK SAHUR...

Sahur pagi tadi...
Dah lama mak aku x buat Roti Pizza ni..
Tadi mak aku buat  untuk sahur..

Buat 3 keping jer..
Sebab sahur berdua je ngan mak aku...
Kakak x tahulah sahur apa kat kolej..
Abang lak gi Perak..
Ada interview..
Tidur sana..
Tinggal sahur bedua ngan mak aku...


3 keping pun jenuh nak habiskan...
Sebabnya aku dah makan masa sebelum tidur..
Aku tidur lambat..
Pukul 1 pagi aku makan lagi..
Bangun sahur aku hanya mampu makans ekeping jer Roti Pizza ni..
Pic-pic bawah ni semua mak aku yang snap..
Aku lum bangun masa tu..
Tapi mak aku aku cakap sekejap jer nak buat Roti PIzza ni..
Mak aku cakap pukul 4.30 mak aku bangun..
Belum pukul 5 dah siap dah..
Tapi mak aku tunggu juga pukul 5 baru kejut aku..

ROTI PIZZA
3 keping roti slice
3 sudu sos spaghetti( kalau xde guna jer sos tomato)
3 batang sosej(rebus) dan potong
1 cheese slice
1 sudu besar mayonis


1. Susun roti slice...
     Naper ada 4....hee..mak aku cakap asal nk
     buat 4..pastu rasa mcm banyak...simpan
     balik 1 keping



2. Sapu sos spaghetti..


3 Tabur ( sebenarnya susun)sosej yang sudah direbus dan dipotong..Boleh potong bulat or jejari


4. Tabur cheese slice yang dihiris halus

5. Masukkan mayo dalam plastik  dan potong sikit bucunya


6. Picitkan mayo buat corak atas roti yang dah tabur sosej


7. Bakar dlam oven 180' selama 10 minit..
   Kalau xnak garing kurangkan masa bakar


8. Makan panas-panas


Ni sahur pagi semalam..
Roti Bakar Cheese meleleh..

** Roti Pizza ni juga boleh
buat iftar...
buat bekal sekolah..
buat sarapan...
party...

No comments:

Post a Comment