Monday 12 June 2017

NASI ARAB D'ARAB STATION...IFTAR 16

Nasi Arab D' Arab Station...
Menu Iftar hari Ahad...hari ke-16
Huh....selang 2 hari jer makan Nasi Arab lagiiii...
Heee...hari tu jemaah ngan gang aku....
IFTAR D'ARAB STATION & TERAWIKH DI MASJID AL- MUKHLISIN

Hari ni makan Nasi Arab D' Arab Stion ni ngan family
Tapi x makan kat restoran tu...
Take a way jer...
Sebab mak aku cakap malas nak berkejar maghrib
Lagipun kakak x ikut...
Mmmm...
Sebelum gi...aku dah order by W/A
Tapi x reply...
Call pun naper xde orang jawab..
Hari tu lajuuu jer dorang jawab call..
W/A pun reply cepat..
Staff dia nak kena niii...
Nak kena bagitau tokey dia ni...
Hihihihi....
Sib baik aku puasa...
Mmm...mgkin semua staff dia bz kot sebab time tu dah pukul 5.30
Takpe3...
Kiter tengok menu dulu..
Nanti senang nak order..
Menu ni D' Arab Station tu hantar by w/a hari Khamis tu la masa aku call nak book untuk iftar ngan gang aku tu ..
Sib baik lum delete...
Kali ni pun mak aku suruh aku jer call order...
Sebab mak aku ngah bz susun biskut raya dalam kotak...
Sebenarnya mak aku nk gi hantar kuih raya kat customer..
Sebab tu x masak....
Ok tengok menu..
mmmmm...mana aku nak pilih ni...


 Mmmm...cam x sesuai..nk makan 4 orang


Aku nak Combo 5 tu ada lamb...
Tapi kakak ada ni..
Kakak x makan lamb...huhuhu
Nak amik yang combo 6 tu memang ada lamb & chicken...
Tapi banyak sangat lak...
hhhuhu...

Akhirnya sama juga cam hari tu..
Amik combo 7...
Sebab Ayam Sekor ...
takkan habisnyer aku ..mak aku ngan kakak jer .
Tapibkang abang balik malam nak makan juga..
Kalau x habis pun..
Boleh makan sampai sahur tu..

Ni ...kalau Achik..pakcik...nenek..Haikal..Aqil semua datang...
Boleh la order tang ni...
5 lamb tu cukup la untuk aku...mak aku...abang...pakcik...Haikal..
Ayam tu elok sngat la yang lain yang x makan lamb tu..
Nenek..Achik..kakak.. memang z makan lamb..
Aqil..?
A..aaa la...Aqil makan  lamb ke x..?
Ala... Aqil xper...
Bagi Peha Ayam Upin Ipin jer suka la dia..
Hahahaha...


Minuman..?
xyah...
Buat jer kat umah...
Kakak ada tu...xnak ikut
Hahaha...berangan bagai...
Bila nak order ni..
Dah pukul 6 ni...
Ops....yer lah...dah pukul 6..
Mak aku dah siap isi 3 kotak kuih nak hangku masuk kereta lagi ni..
Sib baik weekend..
Jalan x jem..
Tukar plan...
Mak aku terus drive gi D' Arab Station dulu..
Pukul 6.30 sampai
Aku jadi runner ar...
Mak aku tunggu dlam keter...
Aku masuk order..
Bagitau lagi 15 minit nak datang pick- up
Bayar sesiap...
Lepas hantar kuih raya..
Dah dekat pukul 7.00..
Tengok dah adaborangbdahbkatbmeja dalam restoran tu..
Mmm..dorang iftar situ la tu..
Aku ajak jer mak aku iftar situ..
Mak aku tanya..habis kakak ..????
Alamak...lupa la...
Hihihi..
Terus pick- up Nasi Arab...

Vroooooommmmmm....
Mak aku driff nak ngejar iftar kat umah..
Hahahaha...
Tapi sib baik juga la tapaw....
Kalau makan situ memang x habis ar...
Sebab tapaw....
So...sampai sahur la....
Mak aku cakap...sangat berbaloi...

Nasi Aran dia penuh 1 bekas ni...
Bekas yang besar


Panas- panas...


Chicken Roasted...
Mmmm...bau diaaaa...

Dalam pic nampak sikit..
Tapi sebenarnya banyakkk..
Sekor ayam do!!!


Salsa tomato dan timun & Pencicah cili..
Siap ada extra

Minuman....
Homemade Sirap Berempah...
Ala sirap cam biasa yang mak aku buat tu...
Ada kayubmanis..cengkih...buah pelaga..pandan bagai tu...
Huh... Sib baik sampai rumah belum azan lagi..
Terus hidang...
Huh...memang x habis makan.
Pakat amik sorang seketul ayam dan sepinggan nasi dah kenyang...
Sahur pun makan menu ni juga...
Tak pernah aku nak sahur makan nasi..
Tapi pagi ni aku makan nasi...hehehe
Sebab mak aku kukus semula nasi tu bagi panas berasap...
Ayam lak mak aku ovenkan bagi panas dan garing..
Bau diaaaaa....pergh!!!


Mak aku cakap sepatutnya Nasi Arab tu minum ngan Teh Arab...
Tapi pagi tadi x sempat buat..
Lain kali boleh buat..
Sebab mak aku dah selalu buat ..
Antaranya ....
CARA SEDIKAN TEH ARAB kat sini...

No comments:

Post a Comment