Saturday 10 June 2017

IFTAR D' ARAB STATION....TERAWIKH DI MASJID AL- MUKHLISIN

Semalam nyer citer...
Huh...sukanya hati dapat jayakan plan nak iftar reramai ngan gang aku...
Kitorang dah plan sebelum puasa lagi...
Dorang semua on...
Tinggal aku jer pilih tarikh...
Sebab aku sorang jer tinggal jauh..
Yang lain- lain semua erea sekolah jer..
So, mestilah aku kna pilih tarikh yang abang off..
Kalau x sapa nak hantar aku...
Jauh tu...
Dah bincang- bincang...dari pilih KFC...McD...Pizza Hut...Mamak...
Akhirnya semua setuju nak iftar D' Arab Station..
Janji kumpul katcsana pukul 6 pm
Aku jadi incharge...
Hahaha.. aku suka bab- bab jadi ketua..
Sebab aku memang GiLER KUASA..!!!

Tapi gang aku ni memang x senonoh..
Ada ker dari lepas zohor sampai lepas Asar aku tanya dalam Group W/ app...sorang pun x respon..
Semua bantai tido la tu..
Sebab aku incharge..aku buat keputusan
Pukul 3 camtu aku call D' Arab Statiin nak booking table...
Aku call...bagitau nak book teble for 7 persons..
Tapi staf dia cakap baik whatsApp...
Senang dorang nak post menu...




Mmmm...ni untk individu ok la...
Tapi mmmm...nak order individu ke...
Nak combo ek..???
Hmmm...dah le  piem semua x respon..
Hmmmm


Ni pun x cukup ni...
Kalau family aku cukup la...
Mmmm....tengok lagi....


Ni pun x cukup ni...
nk order 2 cam banyak sgt lak...
Hurmmmm....

Haaa...yang ni ok..
Combo 7...Family Meal
Walaupun untuk just untuk 5 orang tapi sebab dia bukan bubuh siap- siap..
So boleh minta pinggan lebey..
Ayam sekor do!!
xkan x cukup nak makan 7 orang ..

Ni...cam ok..
Tapi banyak sangat la plak..

Eh...mana lagi pic menu ni...

Ni ...mmmm...x kot


Air nnt masing- masing lah..


Makanya ..pukul 5.30 abang dah siap nak hantar aku..
Abang cakap naik motor jer..
Alamak..!!!
xkan nak naik moto ngan baju kurung...bawa beg telekung bagai ni...??
Abanh cakap kalau naik kereta...alamat berbuka dalam kereta lah...sebab memang jem giler...
Ok..ok..ok..moto pun moto lah...
Cam biasa..sbb nakbtepati janji...pukul 6...aku orang ke- 2 sampai selepas Farah.
6.30 baru semua sampai..
Ni namanya Janji Melayu..
Hahahaha...
Tapo ok lah semua sampai dengan selamat..
Yanh mak hantar..
Yang naim Grab Car...


Ammar..Farah..Ruzai..Nad...Mai...& Umi
Kalau perasan...
Ni semua Geng  LARIAN BOMBA 2017 hari tu..
Kitorang bukan sama satu kelas pun...
Tapi sama satu kepaler...
Hahahahaha...
Patutnya ada Putera sekali..
Tapi Putera dah termerajuk..
Hahaha...
Putera tu ..anak buah Siti Nurhaliza..
Teka...berapa kos kitorang iftar..??
Haaa...x mahal pun...
50 henggit untuk 7 orang..
Include minuman..
Pic ihsan dari Maisarah...
Aduyai ...dah la Mai sorang jer yang ditugaskan snap pic..
Sekali ..ntah macamaner..Mai cakap hp dia problrem..ni jer pic yang selamat...
Mmm...takdir..hihihi..
Lepas makan ramai- ramai jalan kaki gi solat kat Masjid..
x jauh sangat
..tapi berpoloh juga la ngejar maghrib..hahaha

Haa...ni kat Masjid Al- Mukhlisin..
aik...naper ada 6 lak pompuan...
Haa... yang telekung putih tu Siti Maisarah...
Dah ada 2 Maisarah..hihihi..
Ni geng kitorang juga masa sekolah rendah
Rindunyaaaa..!!!
Ramai juga jumpa kawan- kawan sekolah rendah dolu kat masjid tu..
Ye la cuti kannn...
Tapi ada juga yang kitorang segan ar nak tegur..
Dorang gang pandai- pandai...
MRSM...Sekolah Agama...
Asrama Penuh  bagai..
We all ni x dapat masuk Asrama Penuh..
Sebab semua dah penuh..!!!
Hahahaha....
Lepas terawikh...terus call abang
Sementara tunggu abang sampai...
Minum dulu...
Huh...puas hati ar semalam..
Dapat iftar ramai- ramai...
Terawikh ramai-ramai..
Jumpa kawan- kawan lama...
Sampai rumah dah dekat pukul 11...
Zzzzzzz....

No comments:

Post a Comment