Wednesday 10 May 2017

KEK SENTAP !!

Kek Sentap..!!!
Pernah makan x..??
Haaa....aku pun baru ni jer dapat rasa Kek Sentap ni...
Sebelum ni dah pernah makan kek ni..
Tapi nama dia lain...


Nama aaal kek ni .." Strawberry Roll Cake"
Tapi aku jer yang memandai rukar nama "Kek Sentap"..
Sebab ada citer...!!
Minggu lepas nyer citer!!!
Aku belikan kek ni sebab esok tu birthday salah sorang best friend aku ..
Aku memang kawan baik sejak sekolah rendah.
Banyak cerita yang aku share dengan dia.
Dia pun banyak share citer ngan aku termasuk pasal family bagai..
Mungkin sebab citer dia dengan citer aku sama terutama pasal family..
Kisah hidup kitorang banyak persamaan...
Bezanya family dia orang senang...
Aku cuma biasa- biasa sahaja..
Tapi xde masalah pun bab tu..
Sejak sekolah rendah...setiap kali birthday dia aku mesti beli hadiah even  sebuah tabung ( peti pos surat)..!
Dia juga macam tu..
Kalau birtday aku,pasti aku dapat coklat..!!!
Cadbury...Daim...Kinder Buono..Ferero Rocye..
Salah satu coklat tu mesti aku dapat..!!!
Kami memang rapat..
Hingga rami kawan- kawan ingat kitorang couple...
Tapi kitorang memang bukan couple..
Sebab hanya aku yang tahu dia couple dengan student sekolah lain..
Kawan- kawsn lain x tahu pun..
Aku tahu sebab aku ngan dia kan share hampir semuanya cerita..
So dia couple ngan siapa pun dia akan citer kat aku..
Dia gaduh ngan gf dia pun.. dia citer kat aku..
Banyak citer family dan hal lain yang aku x pernah citer pada bff aku yang lain...
Tapi aku share ngan dia..
Begitu juga dia yang percayakan aku sebagaimana aku percayakan dia
Kitorang dah berjanji .apa jadi pun kitorang akan tetap best friend.
Itu lah yang kitorang sama- sama pegang janji tu



Tapi....
Aku x tahu apa salah aku...
Baru ni birthday dia aku dah belikan kan kek comel ni untuk dia..
Tapi yang buat aku tersentap..
Dia xnak terima..
Bukan takat x terima .
Dia x pandang pun aku ..
Puas aku pujuk ..mana tahu dia tengah ada masalah...
Kalau peel camtu..selalunya sebab dia tengah gaduh ngan gf dia la tu..!!
Sebab aku kenal sangat peel dia..!!
Tapi hari ni dia xnak jawab..
Berbuih mulut aku tanya apa salah aku..
Aku mati kutu kerana hari tu dia bukan yang aku kenal selama ini .
Mukanya masam mencuka dan tidak mahu menjawab pertanyaanku..
Hanya diamm...
Hmmmm...xper lah mungkin dia belum nak citer..
Aku simpan dulu kek tu..
Esok kalau dia dah ok aku akan bagi .
Malam tu dia pm aku...
Macam- macam dia luahkan..
Aku baca jer semua pm dia..
Panjang jugak laaaa
Aku layannnnn jer baca...
Dan...
Akhirnya dia luahkan yang dia kecewa kerana aku rapat dengan sorang senior..
Ish...aku kawan ngan semua orang kot..
Senior ker...junior ker..
Semua kawan- kawan aku dah faham aku memang macam tu..
Katanya dia x boleh terima senior tu rapat ngan aku...!!
Paling dahsat dia kata aku dah bagi fakehope kat dia..!!!
Aku terus off hp....!!
Aku terus jadi seram sejuk..!!
Mati kutu..
no idea...!!!

Eh,apa ni..???
Apa benda ni....???
Bila plak aku bagi fakehope...???
Harapan apa niiii...???
Dia yang tersalah pm...@ aku yang tersalah baca...?
Kenapaaaaa niiiiii....????????
Huwaaaaaa...!!!


Ku kelurkan kek tu dari kotak..
Kuletakkan di atas piring...
Kupegang sebatang garfu..
Kupandangggggggggg jer kek tu...
Sekian lama kutenung kek tu...
Terus aku NGAPPP..!!!
habis citer...!!!!!!

3 comments:

  1. Sedapnyerr kek sentap....
    rupa nyer ada hati yg mengharap...aduyai....
    abis kan dulu belajar ye sayang.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kek tu asanya sedapp..tapi makan whitout feel ..jadi x sedap..kakaka..
      Kiter kener belajar dulu kan aunty...!
      Heeeee

      Delete
  2. Sedapnyerr kek sentap....
    rupa nyer ada hati yg mengharap...aduyai....
    abis kan dulu belajar ye sayang.....

    ReplyDelete