Friday 5 May 2017

ABANG BELANJA

Semalam nyer citer...
Petang sampai jer rumah tengok abang xde..
Mana abang pergi..?
Abang kata abang cuti lagi...
Baru aku nak bereleter kat abang sebab abang x jemur tuala..!
Tapi tengok abang xde lak...
Mak aku terus masak nasi sebab aku dah lapar...
Dah dekat pukul 6 kottt...!!
Baru jer mak aku soh aku kuarkan ayam...
Abang sampai...



Abang bawa balik KFC...
Yessss...!!!!
Aku tengah lapar nih...
Alhamdulillah..
Abang cakap gaji dah masuk..
Sebab tu abang belanja
Abang cakap kalau ajak mak aku makan kat luar mesti mak aku x nak..!
So, abang cakap sebab tu abang  take away jer...
- Ayam Goreng Spicy
- Zinger & wedges  With Cheese Sauce
- Twister
- Sprite..
Huh...x jadi aku nak berleter kat abang..
Sanggup aku tolong jemur tuala abang..
Hihihi....foodlistic nyer haku....!!!
Mak aku pun x jadi lah masak...
Just nasi jer sbb dah cuci beras..
Esok boleh buat Nasi Goreng..
Huh sampai malam makan ngan abang..
Mak aku just makan Twister ngan kentang jer..
Mmmm...mak aku memang x suka Ayam KC...
Mmmm...aku pun pelik...



Masa tengah makan tu abang citer....
Sebenarnya abang beli KFC ni ada sebab...
Abang kata..hari Isnin tu kan gi Perak..
Selasa tu abang & the gang dia yang datang kat umah malam tu gi Kedah lak..
Dorang gi Kolej untuk ambil certificate..
Abang cakap abang & the gang tong2 duit beli KFC banyak2 untuk belanja pensyarah dorang kat kolej..
Pastu beli extra wedges untuk makan sama2 ngan lecture dorang..
Patutnya bagi bucket & soft drink jer..
Wedges yang banyak  tu untuk makan sama2..
Tapi serang kawan abang ni dah terbagi semua makanan tu pada lecture..!!!
So...xkan nak minta balik wedges tu...!!!!
Hahaha...
Abang kata nak beli lagi dah la belum gaji lagi..
Sib baik semalam abang cakap gaji masuk..
Sebab tu abang beli KFC & wedges tu..
Takut kempunan..
Kikikiki....
Mak aku cakap ...itu namanya wedges tu dh ditakdirkan rezeki lectures abang..
Sebab Allah nak gantikan rezeki yang lebih banyak..!!!
Apapun aku juga yang untung...
Kalau x kerana kawan abang tersalah bagi tu..
maybe abang x bli kot kfc ni..
Tu namanya hikmah disebalik ujian....
Kikiki...
Apapun alhamdulillah...!!!!



Kakak x dapat la makan yang abang belanja..
Sebab kakak gi Korea..!!!
Hahaha...
Semalam masa kitorang tengah makan KFC ni...
Achik post pic ni...

Achik ngan kakak acah jer..
Berangan jer kat Korea Namsan  Tower.
Padahal kat Penang Hill jerk..!!
 x tau la kakak tulis nama siapa kat petlock tu..
Love Lock la sangatttttt...
Hahaha

Untung ar kakak...
Cuti seminggu..
Seminggu full juga kakak balik umah Achik..
Achik & Pakcik bawa jenjalan...
Gi penang la bagai...!!

Acah jer terjun...
Payung terjun mana...???
Tapi aku nak ikut jugaaaaaaa!!!
Huhuhuhuhu.....


Sib baik abang belanja KFC...
Macih abang..!!!!

No comments:

Post a Comment