Tuesday 20 December 2016

ULAM DAN SAMBAL BELACAN..

Ulam dan Sambal Belacan Hati Khamis...
Ulam Pucuk Tenggek Burung dan Timun..
Sambal Belacan making by my mom..
Mmmm  ...aku cuma suka Pucuk Tenggek Burung...
Pucuk Tebggek Burung ni juga favourite Achik
Pucuk Tenggek Burung ni nenek cakap kat kampung nenek panggil Pucuk Tapak Itik .
Mmmm...logikbjuga sebab rupa macam tapak kaki itik..
Hari tu Pak Long  datang..mak aku hidang ulam ni juga..
Tapi Pak Long x panggil Tenggek Burung..
Pak Long x panggil Tapak Itik..
Tapi Pak Long cakap kat tempat dia panggil Daun Cabang Tiga...
Hahaha...macam2 nama..
Tapi orang KL memang panggil Tenggek Burung kot..
X tau apa sebab..
Mak aku pun xde jawapan..
Heee


 Ni Ulam Hari Jumaat..
Ulam yang benek bawa dari kampung..
Pucuk Ulam Raja..Buah Putat Muda..
Dan King Of Ulam...
Heee...Petai la
I like Petaiiiiii....
Sambal Belacan still making by my mom...
Mmm...aku lebih suka Sambal Belacan Nenek..
huhuhuhu...


Ulam dan Sambal Belacan hari Sabtu..
Ulam Raja...
Pucuk Tenggek Burung..
Buah Putat Muda..
Dan Sambal Budu...
Hari Ahad xde ulam xde sambal sebab semua outing .
Makan luar sendiri-sendiri ikut selera..



Haaaaa....hari Isnin nyer Ulam..
Sambal Belacan making by Anek..
Baru best...
Sedapppp..
Ulam Raja..
Timun Kontot..
Buah Putat...
Ulam Salad Maktam..
Quenn Of Ulam..

Jeringg..hihihi..not my taste
Favourite nenek & mak aku..



Satu lagi Rare Ulam..
Pucuk Asam Gelugur..
Mmmm...x pernah aku dengar..
Tapi mak aku cakap sedap..
Rasa masam2...
Mmm...xminat aku nak cuba.
Aku memang suka ulam ..
Tapi x semua yang aku suka..
My favourite ulam is Pucuk Tenggek Burung & P.E.T.A.I.
Tapi petai aku hanya makan kalau cuti sekah or weekend jer..
Kalau hari sekolah...
Bahayaaaaaaa...x boleh makan
Heeeee..


No comments:

Post a Comment