Saturday 5 November 2016

RESIPI KUIH LENGAT PISANG

Lengat Pisang..
Kuih yang selalu juga mak aku masak..
Terutama kalau ada pisang..
Tapi selalunya mak aku masak dalam loyang
Bila sjuk potong...
KUIH LENGAT PISANG VERSI LGUNA LOYANG KAT SINI..


 Tapi hari ni mak aku maaak dalam cawa-cawan merah yang kecik-kecik tu
Buat sarapan pagi tadi
Bersama Nasi Goreng Planta..

 Tapi aku makan satu jer...
Sebab simpan perut..
Hahaha...
Sebenarnya hari ni Kelas aku ada outing kat Mines..
Dah janji ngan kawan-kawan semua & Cikgu Roshashimah..guru kelas kitorang .
Dah janji nak makan-makan ..tengok movei...nk main bowling together2...
Huh..
Sebab tu x boleh satapan banyak...
Kena simpan perut nak makan kat Mines..
Mak aku pun ada Hi-Tea kat Palace Of The Golden Horses..
Mak aku ajak aku juga..
Tapi of couse la aku pilih untuk joint kelas aku
Walaupun hanya kat Mines..
So..mak aku hantar aku gi Mines & mak aku gi Palace Of The Golden Horses tu..
Nasib baik juga dua-dua tempat tu one way


Resipi screen short dari entry lepas...

1. Blend pisang bersama santan ,garam dan gula
2.Jika ingin kuih lebih lembut tambahkan santan supaya jadi 1 cawan.
3.Masukkan tepung beras & blend lagi hingga sebati.
4.Panaskan pengukus & sapu minyak pada cawan-cawan merah yang kecik tu
5. Isikan cawan-cawan tu 3/4 penuh & kukus hingga masak anggaran 20 minit
**boleh juga guna loyang

No comments:

Post a Comment