Tuesday 20 September 2016

SARAPAN UBI REBUS

Hari Ahad..Sarapan Ubi rebus
Tinggal aku..mak aku & kakak jer dah..




Abang dah balik Kedah malam tadi naik bas ..
Asalnya abang nak balik bas pagi tapi semua tiket pagi dah habis
Abang kata malas nak balik malam sebab sejuk & nanati sampai awal sangat..
Tapi pagi tu abang whatsApp bagtau samapi lewat juga sebab bas delay 1 jam malam tu
Mmmmm...sebab bas banyak orang dah habis cuti  Raya Haji
Mak aku dah pesan kat kaka esok kena gi awalsebab esok mesti lagi jem sebab esok tu last cuti..




Ubi kayu rebus cicah  brown  sugar &kelapa + garam
Tengok mak aku buat sempoi jer sebab namapun Ubi Rebus jer kan...

UBI REBUS
1. Potong ubi..
2. Buang kulit ubi
3.Masukkan ubi dalam rice cooker bersama air
4. Rebus hingga ubi empuk
5. Masukkan sikit garam
6.Tuang semua air biar kering & angkat ubi bolehlah makan ngan brown sugar & kelapa + sikit garam

Pun dah selalu mak aku hidang makanan ni...
KAT SINI...
SINI...
SINI PUN ADA

Mak aku kata makan ngan sambal tumis pun sedap..
Tapi kakak nak makan ngan kelapa & brown sugar ni..
Aku..??
Mmmmmm...mungkin sebab tahun ni banyak kali sangat makan ubi rebus..
Hari ni nyer aku dah x feel
Aku lebih rela bancuh Cocoa Tamar & cicah ngan Biskut Cream Creaker...
Sambil nak tunggu mak aku masak lunch...
Kakak dah pesan ngan mak aku ..
Suruh masak spagetti sebab nak bawa bekal..
Sekarang ni kalau balik je kakak mesti nak bawa balik bekal spagetti..
Kata kakak senang nak buat lunch...

No comments:

Post a Comment