Tuesday 23 August 2016

BANANA SHAKE

Banana Shake...
Haaa...ni la sambungan dari Jus Apple Hijau tu
Heeee..

Banana Shake ni terjadi kerana Jus Apple Hijau..
Haaaa...apa kaitannya..?
Kaitannya ialah niat yang baik akan ada balasan yang baik...
Hmmmmm...x faham..?

Begini ceritanya.....
Sejak cerita Telur Ikan Tembakul tu..
Aku seronok pulak bercerita..
Hahaha...
Ok..ok..ok...ceritanya begini...
Aku ada cakap Jus Apple Hijau tu x sedap kerana aku tau mak aku mesti nk minum Jus Apple Hijau tu..
Tapi dalam hati aku memang nk minum jus tu sebab sedap..
X masam macam makan cicah ngan garam mcm mak aku buat tu...

Rupanya..mak aku pun tau yang aku memang nak jus apple hijau tu..
Tapi mak aku kata sebab mak aku pun nak juga ..
So..mak aku buatkan Banana Shake untuk aku sebagai ganti..
Mana datangnya banana tu..
Haaaa...jangan x tahu...
Dalam freezer umah aku bukan takat banana tu  jer mak aku frozenkan...
Durian frozen pun ada tau..
Ubi kayu frozen..
Ketupat frozen...
Ubi gadung frozen pun ado...
Makanya...
Dapatlah aku minum Banana Shake dari banana frozen tu...

Slrupppppp.....
Mmmm...sedapppppnyerrrrr
Lagi sedap dari Jus Apple Hijau..
Seriously sedappppppp
Sejukkkk
Lemakkk
Manissss
Mmmmm
x rugi aku lepaskan jus apple tu pada mak aku..


BANANA SHAKE
1 biji pisang frozen(pisang fresh pun boleh)
1/2gelas air masak
3 sudu susu tepung (boleh ganti segelas susu segar)
Beberapa kiub ais

1. Buang kulit pisang & pitong-potong.
2. Masukkan pisang ,susu tepung& air masak dlm blender & blend hingga halus.
3. Tambah kiub ais & blend lagi hingga halus & berkrim..
4. Tuang dalam gelas & yummy..!!

Dolu mak aku selalu buatkan Banana Shake ni & abang la paling suka...
Kadang abang akan paw aku & kakak nyer..
Rindu abang....
Rindu kakak


No comments:

Post a Comment