Monday 13 April 2015

MUSIM DETOX...

Sekarang ni musim detox kot....
Buka google....
Buka majalah ...
Buka whatsapp....
Semua sibok pasal detox....
Termasuklah mak aku...

Ingatkan mak aku buat jeruk.....
Rupanya buat apa ntah ni ..
Mak aku kata untuk detox...
Bila tanya detox tu apa....mak aku cakap buang toksin dalam badan...
Tanya banyak-banyak....mak aku suruh google...
Hmm...malas lah...


Yang ni mak aku kata untuk buang lemak...
Hahahaha...kelakar plak aku dengar....
Ada ke buat camni boleh buang lemak...
Ops....jangan ketawa kuat-kuat...
Nanti mak aku marah....kang mak aku ingat aku x caya plaks...
hahaha...
Ni gambar beberapa minggu lepas lagi...
Nampak benda ni dalam peti  ais....
Dengan terujanya  ditengahari yang panas... aku pun amik & tuang dalam gelas & minum....
Arggggg.....masammmmmmm & pahit do..!!
Tipah tertipuuuuuu...
Tu la puncanya aku tanya mak aku pasal benda ni...
Rupanya minuman untuk detox..!!!!!
Mak aku la minum...
Aku memang xnak minum dah.....
Sebab langsung x manis...!!!
Mak aku kata memang x letak gula....
Hanya guna...

1biji lemon
1biji limau nipis
1 ketul halia
Air masak

1. Potong limau nipis & lemon jedi kepingan.
2. Ketuk halia
3.Masukkan dalam botol & tambah air masak hingga penuh..
4.Simpan dalam peti ais semalaman...baru minum...

Hmmm....rasanya aku memang xnak minum....
Sebab x sedap pun...
Lagipun mak aku kata untuk buang lemak...
I mana ada lemak....hahahaha...




No comments:

Post a Comment