Monday 16 March 2015

AIR LEMON.......


Air Lemon....
Hari Sabtu nyer...
Dah seminggu mak aku asyik buat Air Lemon.....
Setiap hari mak aku buat sorang segelas....
Aku suka.....aku suka...
Heeee


Seminggu juga minum dalam gelas plastik ni...
Haaaa...ada sebab tau...
Sebabnya....kat notice board tu ada tampal kata bekalan air kawasan rumah aku akan terganggu..
So...mak aku kata minum dalam gelas plastik ni je...
Kalau xde air ...xyah cuci gelas...buangkan je gelas palastik tu..
Haaaa....
Sib baik sampai hari ni air tetap mangalir dari paip...
Tapi still kena minum air dalam gelas plastik ni...
Tak kisah pun....
Yang penting airnya enak dong...!!!



AIR LEMON..
2 biji lemon
2 sudu gula
1/2 gelas air panas
1/2 gelas air masak
Ais kiub secukupnya...

1. Cuci lemon hingg bersih.
2. Parut kulit lemon(lemon zest) dalam bekas & tuangkan 1/2 gelas air panas.Biarkan 10 minit.
3. Tapis air kulit lemon dalam bekas lain & tambah air masak & gula..
4. Perahkan lemon & kacau hingga gula hancur.
5. Masukkan dalam gelas hingga separuh penuh..
6. Penuhkan gelas dengan ais kiub...& biarkan sekejap hingga ais mencair...
Siappppp...

No comments:

Post a Comment