Monday 19 May 2014

NAK GI PUSAT KOKURIKULUM .....

Vermicelli Pasta Carbonara....Dinner awal tadi sebab lapar...Tapi ni pinggan mak aku tu yang penuh ngan sayur tu...
Ni baru pinggan aku..Ada sikit daun basil ..ada banyak pasta & kuah..hehehe

Esok aku terpilih untuk  Program Luar Sekolah anjuran Pusat Kokurikulum Kuala Lumpur...Masa ni mak aku tengah bising sebab katil aku penuh ngan baju..Aku bukan sepahkan la..
.Aku tengah nak siapkan beg la ni...

Syyyyyy...
Sebenarnya mak aku dah siapkan beg aku ni..Tapi...tapi..
Aku keluarkan balik semua yang mak aku dah masukkan dalam beg pack tu..
Sebabnya selama ni memang mak aku x siapkan beg aku..Tiap kali nak gi camp @ kursus apa2,aku akan siapkan sendiri bag aku...
Sebab tu bila mak aku kata dia dh masukkan pakaian aku dalam beg tu,aku kuarkan balik sebab rasa x puas hati je...Takut ada barang yang mak aku x bubuh..
Bila aku chek...Hmmmm...memang pun,mak aku bubuh baju yang aku xnak..Lastly,aku kuarjan semua & susun balik,baru aku tau kat mana aku nak letak baju,seluar track,stokin,tudung & macam2 lagi la..
 Makanan ni aku nak letak bahagian atas sebab nanti senang nak amik..Ada lagi aku beli roller coster snack tapi kat dapur..
Nanti aku kemas la balik.....Kalau x sempat kemas,campak je semua barang tu dalam locker ni..Kemas la tu...hahahahaha
Sanitary....semua dah ada..ops...berus gigi belum...sikat belum...hmmm kan aku dah kata.....

Kain batik....
Haaa..ni yang wajib aku bawa setiap kali gi camp....Sebabnya...
 Kalau gi camp...memang selalu kena gelakkan ngan kawan2 ...Orang lain bawa sleeping bag..tapi  aku selalu bawa kain batik..
Ala,kat pusat kokurikulum tu nanti kan tidur dalam dorm...xyah sleeping bag..Aku dah banyak kali tidur kat pusat ko tu...kain batik ni la aku selalu bawa...senang..jimat ruang beg..Masa tidur aku masuk je seluruh badan aku dalam kain sarung batik tu...hmmmmm,best je...lagipun ni kain batik mak aku kan......mesti ada bau mak aku...hmmmm best sebab rasa macam tidur dalam pelukan mak aku jew...Zzzzzzzzzzzzzzzzzz


Haaa...baru puas hati dapat siap sendiri beg ni...hehehehe... Kalau mak aku siapkan,memang mak aku main letak je semua barang dalam beg ni...
Aku keluarkan semua tu balik...sebab aku dah biasa..setiap compartment tu aku dah biasa letak lain-lain barang supaya senang nak amik..
Barang yang nak guna dulu ,aku akan letak atas sekali,contohnya tuala & sanitary..& telekung mesti nak guna untuk solat zohor nanti...so,bila dah susun camtu,xyah la kelam kabut nak selongkar satu beg tu...
Dulu2 masa darjah 3,memang mak aku siapkan beg..tapi bila dah naik darjah 4 memang aku dah selalu gi camp..dari situ aku belajar nak susun barang & bawa barang seminimum yang mungkin...
Untuk 4h 3m aku bawa 1 beg ni jew...tu pun masih ada ruang kosong..Tadi baru ada kawan aku call tanya nak bawa apa lagi...bila dia cakap dia tengah kemaskan 2 beg.. & dia juga bagi tau dia bawa beg roda yang macam beg AF tu...aku dah mengucap panjang..Aku dah nasihatkan dia jangan bawa banyak barang & tukar bawa beg sekolah je,jangan bawa beg AF tu...tapi dia kata mak dia suruh bawa beg tu juga...
Hmmmmmmm...suka hati lah...xpelah,kalau cakap pun dia x mesti x ikut...lagipun mungkin juga dia takut nak bagi tau mak dia...xper...biar esok kat sana mesti dia akan tau...kenapa aku cakap camtu..Biar dia belajar dari pengalaman...heeeeee
Dah pukul 10.30...nak tidur dah sebab semua dah siap...Sian Bear aku 3 ekor ni...aku tidur sana 3 malam...esok Selasa sampai hari Jumaat baru balik..........ZZZZZ.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


No comments:

Post a Comment