Wednesday 14 May 2014

BEKAL SELASA .....CUTI HARI WESAK YANG MAK AKU KELIRU

Capati Roll ...Sarapan kakak hari Selasa......Untuk kakak jew...Sebab hari Selasa sekolah cuti..Hari Wesak
Kakak tetap kerja...yang balut ngan aluminium foil ni untuk kakak sarapan dalam kereta..

Tapi yang kelakar tu,mak aku boleh bertekak ngan aku pasal Cuti Wesak ni...hari Isnin malam tu,aku tengah seronok sebab esoknya Selasa Cuti Wesak..Mak aku boleh kata Cuti Wesak hari Khamis..Puas aku cakap cikgu dah cakap Cuti wesak Selasa,tapi mak aku still cakap dalam kalendar tulis hari Khamis..
Sekali bila aku amik kalendar kat meja,tunjuk ...mak aku kata dalam kalendar kat bilik tulis hari Khamis...Hmmm bila tengok kalendar yang mak aku nyer,memang tulis Khamis la...Hmmm,ada juga kalendar camtu....lupa la nka amik gambar kalendar tu...Nanti aku nak snap gambar esok...Kalendar Syarikat Penerbangan pkal tu..Mak aku kata boleh saman tu..hahahaha..Mak aku ta ..kaya la pas ni menang saman..!!!
Bekal pun sama...Capati Roll juga ...Dah banyak kali mak aku masak ni,...Cuam hari ni ,guna slad yang warna purple..Selalu guna salad hijau...
Cam biasa la..Ni juga antara makanan yang sentiasa ada stok dalam peti ais umah aku...
Capati Roll tu,kakak pun dah pamdai buat sebab selalu tengok mak aku buat..Nampak cam senang jew.. Panaskan capati dalam kuali sampai masak..Goreng telur dadar.Letak atas capati..Boh salad & moyo & roll...ciap...haaa,cam bagus jew aku cakap..pada hal aku buat ngan mulut jew..Yang nak buat ngan tangan,mak aku la...heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

No comments:

Post a Comment