Sunday 9 March 2014

BEKAL HARI ISNIN..DAH SEMINGGU...!!!

Loh,kok sudah hari Ahad hari ni..waduh..cepat bener masa berlalu ya...hehehehe..
Buat-buat terkujat la kunun..tapi memang rasa masa sangat cepat sekarang...Tiap hari gi sekolah..balik dah petang..lepas makan..tidur..bangun pagi ..ulang lagi benda yang sama...
Ni pun gambar bekal hari isnin..dah seminggu gambar ni tertidur dalam camera..Baru hari ni aku sempat upload..Sepanjang minggu aku memang x sempat pun nak ngadap laptop sebab ada kelas tambahan,kerja sekolah pun dah banyak & malam aku memang tidur awal sebab penat sangat..
Bekal Wedges ngan Jelapeno cheese je untuk bekal hari Isnin...Mak aku pun macam dah tak berapa rajin je lagi dah nak buatkan bekal yang best2..Hari Sabtu & Ahad pun sekarang jadual dah penuh..Mak aku kata diapun penat & xde kerajinan nak masak macam2.Tapi bekal ni memang aku nak pun..Hari tu ada kawan aku bawa bekal Wedges ni..Memang terliur sangat aku tengok..balik je terus cakap ngan mak aku nak beli wedges..hehehe
Kakak nyer bekal..Kakak memang xsuka cheese...So,dia xnak bawa bekal wedges tu...Dia dah request nk bawa Sosej je..Siap dia ingatkan mak aku jangan letak roti sebab dia hanya nak sosej kosong...
Tapi masa nak amik bekal ni kakak merungut sebab mak aku dh potong2kan Sosej tu..Kakak kata dia nak Sosej yang panjang xnak potong & xnak letak dalam tupperware sebab susah nak makan .Kakak nak bungkus dalam aluminiun foil je..boleh makan sambil buat keje..
Pastu  mak aku sound la ...kalau banyak songeh,lain kali masak sendiri..hahahaha
Wedges dalam pinggan tu yang kosong untuk kakak..Dia kan x suka cheese tapi nak juga wedges tu..
Aku memang suka cheese...
Semua cheese aku suka..
Cream cheese..wa sedap woo makan ngan Red Velvet Cake...Parmesan Cheese..pun sedap makan ngan spagetti...
Mozarella Cheese..pergh,bertali makan ngan Pizza..
& Jelapeno Cheese ni..lagi la sedap makan ngan wedges..
Jelapeno Cheese ni mak aku beli yang serbuk..Pastu tiap kali nak makan ngan wedges,mak aku akan bancuh ngan air samapai pekat..pastu masukkan dalam plastik & buat muncung dia..pastu paip la atas wedges..yang putih tu mayonise..Pun paipkan macam cheese tu...

No comments:

Post a Comment