Wednesday 12 February 2014

ROTI TELUR GORENG....BEKAL HARI RABU...

Roti Telur Goreng.....bekal hari ni..hari Rabu...
Ni bukan roti telur yang roti canai tu.....Ini memang Roti Telur Goreng...betul-betul punya...
macam la ada orang tanya...saje cakap sebab aku memang peramah...hehehe

Roti Gardenia celup ngan telur..pastu goreng...
Cam biasa la...Dalam tupperware tu untuk bekal aku....Atas kitchen towel tu untuk sarapan....
Dalam pinggan  ni ada 5 keping..Aku amik sekeping je bungkus dalan kitchen towel tu untuk sarapan dalam kereta...Lagi baki 4 keping tu..kakak yang selesaikan...hahahaha diet la sangat kakak tu....heee
Dalam tumbler pink tu Teh O panas untuk aku sarapan dalam kereta juga....Mak aku kata kalau nak minum air milo panas memang x sesuai ngan Roti Telur Goreng sebab nanti muak.Memang aku dah rasa muak dah minum milo panas...Kalau milo ais...ok lagi...kalau milo tabur...hmmm lagi ok...heee
Rasanya dah lama juga mak aku x buat Roti Telur Goreng ni...
Resipi ni mak aku kata main belasah je..tapi mak aku taip la elok2 untuk aku...heee

ROTI TELUR GORENG...belasah je...
3 biji telur ayam
1/2 cawan susu
sikit garam
sikit lada hitam
2 pokok daun sup cincang
marjerin
8 keping roti sandwich

1. Pecahkan telur dalam mangkuk... Tambah garam..susu...susu segar pun boleh..susu cair pun ok...juga tambahkan lada hitam & daun sup cicncang..boleh juga guna daun pasli..Kacau dengan garfu hingga sebati..
2. Panaskan sikit marjerin atau butter dlam kuali @ pan..Kemudian celup roti dalam campuran telur dan goreng.Bila garing bawahnya renjiskan sikit marjerin diatasnya & terus terbalikkan..
3. Buat begitu sekeping demi sekeping hingga habis..Hidangkan dengan sos cili & mayonaise...


8 comments:

  1. Best. Tapi saya selalu letak sliced bawang merah kecil. Sedap ! :) kadang letak sliced cili juga. Next saya pun nak try letak daun sup jugak laa... terima kasih atas idea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ kongsi idea..
      Kiter pun dah minta mak kiter try letak bawang slice..mmm harum bila goreng...tq

      Delete
  2. Mmmm...macam sedap resepi ni. I pun nak try jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang suka roti boleh try...heee kiter memang suker jer roti

      Delete
  3. Kite dh try dh mmg sedap...terima kasih kongsi resepi nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap kan...
      kiter pun suker Roti Telur Horeng ni..kalau bawa bekal pun swmpoi jer..swmpat jer makan wp dalam kelas..heeee

      Delete
  4. Kita bt dh... Ok cma mnih sikit.. Somi kuta x lalu mkn.. Jdik kita ner tlng bg perabih... Tq resepinye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa.. Naper manis lak..
      Haaaa letak susu pekat ker
      Mak kiter selalu buat letak susu full cream tau..susu yang kitwr selalu minum pagi-pagi untuk breakfast tu. Bukan susu pekat..

      Delete