Friday 24 January 2014

PAVLOVA...... KAKAK BUAT UNTUK AKU & ABANG...

Hari Khamis x gi sekolah sebab mak aku xbleh hantar..Mak aku ada hal....so,xde la bekal...Lagipun memang mak aku x buat sarapan pun hari Khamis tu..makan kat luar....
Tapi nak tulis pasal pavlova yang kakak buat hari Rabu....Balik dari kokurikulum nampak kakak tengah masak kat dapur...waaa..kakak aku dah rajin la....hehehehe
Ingatkan kakak masak ngan abang...tapi kakak kata dia buat sorang..abang tolong gi kedai je beli cuka...eh, cuka boleh makan ke..?
 Sebenarnya masa tengok pavlova ni sebelum letak cream ngan buah-buah tu..bukan la cantik pun...Bila dah letak cream & buah berry tu baru nampak cantik...

Inipun pavlova yang kakak buat kali ke-2..Kali pertama waktu tengahari..Kakak kata yang tu hangus....Aku xde la amik gambar yang hangus tu sebab x cantik pun....Tapi aku ngan abang makan juga sampi habis..Abang kata bukan dia pedulik pun hangus ke x sebab yang penting dia nak bubuh cream tu banyak2...hahaha..Aku pal bila makan yang hangus tu rasa sedap je...Aku kata rasanya macam pavlova kopi....
Pastu kakak merajuk sebab dia kata aku perli dia...Sebenarnya aku x perli pun..Memang yang hangus tu aku rasa sedap macam kopi...tapi aku bukan Pak Belalang yang makan arang bontot kuali tu ye..heee..baru minggu lepas tengok citer Pak Belalang tu..
 Sebab kakak dah merajuk, aku  la yang bubuh cream & buah ni  atas pavlova tu...hehehe..Nasib baik kakak merajuk lepas pavlova tu dah masak..Kalau x...alamatnya xdapat la makan...hahahaha...

Aku ngan abang la makan banyak...Kitorang makan puas2 sebab mak aku kata dia x suka sangat..Kakak plak xnak rasa langsung sebab merajuk..hahaha..lagi baik..sebab boleh makan banyak..heee..Abang kata dia suka cream ngan buah tu...

Tapi x dapat la nak minta resipi kat kakak..Bila tanya dia memang x jawab.... .Aku tau dia amik dari internet sebab masa dia masak dia bawa netbook dia sekali kat dapur...hahahahaha


Sebenarnya masa ikut mak aku beli barang dapur,aku sempat la pujuk juga mak aku beli strawberry & buah kiwi ni untuk buat pavlova...Mula tu mak aku xnak beli sebab mak aku kata x tau nak buat pavlova tu..Tapi kakak cakap dia akan buat kalau mak aku belikan buah tu...Aku nak beli strawberry & blueberry tapi blueberry tu mahal sangat..ciput je pun hanga dia dah 20 hinggit lebih...Mak aku kata tukar je blueberry tu dengan kiwi...Buah strawberri dia manis la...masa beli kat Cameron Higland hari tu memang manis masa makan kat sana.Bila sampai rumah rasa dia masam & lembik...Mak aku kata ni strawberry import dari Korea...Oooooo...camtu ke...Nak gi Australia lah camtu.....heeeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment