Thursday 9 January 2014

MEE MAGGI & MILO TABUR..MENU GAS HABIS





Semalam...hari Rabu....masa petang...tunggu kakak belum balik lagi..aku ajak mak aku gi makan roti canai...tapi pastu x jadi...Mak aku kata nak terus balik rumah..nanti mak aku masak kat rumah je...

 Sekali dah sampai rumah..dah siap mandi..masa nak masak...mak aku kata baru dia ingat gas dah habis pagi tadi....Aku cakap kat mak aku...kan ada lagi satu tong gas...mak aku senyum je...mak aku kata memang la ada 2 tong....tapi dua-dua tong tu. dah kosong...kwang3
Mak aku suruh cari nombor telefon kedai mamak sebab nak suruh hantar gas...selalunya abang atau kakak yang akan jadi tukang tipon @ gi kedai mamak tu bagitau suruh hantar gas...Sekarang dua2 orang penting tu xde.....yang ada aku je....hanya boleh jadi tukang cari nombor tipon je la...hahaha

Mak aku kata dh dekat 10x dia call kedai mamak tu tp xde orang jawab...Agaknya salah nombor kot...hanya abang & kakak je selalu call kedai mamak tu.,..
Dalam pukul 6.45 petang kakak call bgtau dia dah on the way balik..mak aku suruh kakak singgah kedai mamak untuk pesan hantar gas...
Sekali dh sampai rumah..kakak kata kedai mamak tutup .....patut la mak aku call xde orang jawab...mak aku suruh .kakak beli roti Gerdenia je untuk sarapan esok.



 Akhirnya ..inilah makan malam kitorang...Mee Maggi...Eh,yang ni Mee Ruski..perisa Tom Yam....Tapi camaner masak ..?
Haaa...mak aku guna portable stove yang selalu bawa gi camping tu...Gas plak dah tinggal sikit je..So,mak aku masak air guna kettle jar elektrik sampai air mendidih...Baru tuang dalam periuk.Masuk semua fish ball..sayur & mee segera tu & panaskan kejap je atas portable stove tu....siap makan malam....heee
Aku suker jew makan mee segera ni...lagi best...!!!!
Kena plak mak aku buatkan  Milo Tabur....
 Yang dalam gelas tu kakak nyer....Yang dalam tumbler tu aku nyer.....PERGH...!!!!!
Kalau macam ni selalu xde gas pun xper...hahahahaa...gelak jahat..!!!


No comments:

Post a Comment