Friday 17 January 2014

PASTA LAGIIIII...

Bekal sekolah semalam.....Tuna Pasta Shell...Bukan minyak shell tau..hahaha
Pasta adalah antara bekal aku yang memang banyak kali la jadi bekal gi sekolah..Kadang2 mak aku masak ngan sardine,masak ngan daging.ngan ayam...masak ngan sos spagetti & selalu juga bawa spagetti.Aku suak pasta sebab sedap.kenyang & suka bentuk dia macam2..
Semalam bawa bekal Pasta yang bentuk shell ni..small shell..
Mak aku kata dia kali ni masak small shell pasta ni ngan tuna...sempoi je tapi aku suka....
Sebab semalam aku siap cepat...sementara tunggu mak aku siap,aku sarapan dulu ..aku xnak sarapan pasta shell tu ..nak buat bekal jew...sebab mak aku dah buatkan air Milo panas...X sesuai la aku nak makan ngan pasta tu..Nanti rasa nak muntah sebab Milo tu dah lemak pekat manis,pasta tu plak ada rasa ikan..mesti muak & x sesuai makan ngan air Milo..pasta kalau makan ngan air teh 0 ke ok la...Mak aku suruh makan ngan biskut oats..suruh cicah air Milo..tapi aku x makan pun..Aku habiskan air Milo tu je dah rasa kenyang....
TUNA PASTA
1/2 paket small shell pasta @ apa2 pasta pun boley
1 tin tuna in water
1/2 bawang besar-cincang
1 bawang putih-cincang
1 pokok daun sup
3 biji cili padi cincang- kalau nak pedas
sikit garam.
sikit minyak zaiton

1. Rebus pasta sampai lembut.ikut arahan pada pek tu.Jangan lupa masukkan garam dalam air rebusan.
2. Panas sikit minyak zaiton.
3. Tumis bawang besar & bawang putih.kalau guna cili masukkan cili
4. Masukkan tuna & & goreng sekejap.
5. Masukkan pasta & gaul rata.x perlu masukkan garam sebab dah masuk dalam air masa rebus pasta tadi.
6. Tabur daun sup cincang & gaul lagi..Siap..

**** mak aku kata guna tuna in water sebab senang nak adjust rasa dia sebab plain..Kalau tuna cili @ tuna mayonis dah ada rasa sendiri..susah nak alter..

*** lagi satu mak aku kata ait milo tu buat lah sendiriiii,sebab Milo kat rumah ni dah habis.....hahahaha

No comments:

Post a Comment