Tuesday 7 January 2014

BEKAL HARI ISNIN....X SEMPAT MAKAN...

Bekal Sekolah hari Isnin Minggu ke-2 tahun 2014...haa panjangnya nama bekal aku...heee
Mak aku kata ni namanya Almond Puff....Mak aku buat malam tu..esok pagi panaskan & bawa bekal
Bawa hari Isnin...tapi aku x sempat nak makan waktu rehat ..Sebabnya...hari Jumaat..hari ke-2 sekolah tu aku balik awal...Mak aku suruh bagitau cikgu kelas nak balik awal sbb ada hal.Waktu rehat aku dah balik sebab mak aku nak gi Tanjung Malim...Hari Isnin tu baru aku tau ada homework Math..So,masa rehat aku terpaksa siapkan h/work tu kerana lepas rehat nanti ada Math...Selama aku sekolah dari Tahun 1 hingga sekarang aku xpernah lagi x siap kerja sekolah...Aku x sanggup nak cemarkan rekod baik aku ...Aku rela x makan waktu rehat asalkan kerja aku siap..baikkan aku..? Hahaha baiklah sangat...!!! 

Makanya sampai balik la bekal ni x berusik...Cian bekal aku...tapi kat rumah malam tu masa mak aku baru kuarkan dari oven aku dah belasah 2 keping...Sedap sangat......Manis..lemak2 & kulit puf tu nampak lapis2 cantik je..Tengok mak aku buat pun x la susah sangat...

ALMOND PUFF
1 paket puff pastri - - ada 10 keping
1biji telur
INTI:
1 cwn serbuk almond
2 sudu gula perang
2 sudu butter

1. Keluarkan paff pastri & biarkan lembut sekejap.
2. Buat inti - Gaulkan almond ground ,gula & butter.
3. Letakkan 1 sudu inti secara memanjang atas sekeping puff pastri.
4.Gulung kemas & sapu telur yang dah dipukul.
5. Tekan dengan garfu pada dua2 hujung gulungan supaya masa bakar nanti inti x keluar..
6. Kelar2kan atas puff & bakar sampai perang....


No comments:

Post a Comment