Tuesday 19 November 2013

TAK DAPAT JUMPA CIKGU LIZA......

Ni citer hari Ahad 2 hari lepas....Bangun pagi,dengar mak aku tengah cakap kat h/phone...Pastu mak aku suruh aku mandi & siap cepat2....Macam ada hal penting jew.....Bila tanya, mak aku kata Cikgu Liza yang call...Cikgu Liza ni dulu best friend mak aku...Dulu dia ngajar sekolah aku...tapi dh lama dah dia tukar sekolah kat Penang....
Mak aku kata cikgu Liza call nak jemput Majlis kahwin anaknya bulan Dicember..Sekarang dia ada kat KL nk hantar kad kahwin pada saudara mara & kawan2 dia...So,mak aku nk gi jumpa dia la....
Bukan nak jumpa kat sini...tapi masa on the way tu bila mak aku call....rupanya cikgu Liza x tau yang mak aku nak gi jumpa dia..Dia dh masuk Jalan Ampang..Hmmm..kes miss communication la tu....Akhirnya,singgah la sini....
Mula tu mak aku x nak singgah sini pun..Mak aku kata nak gi pasar beli lauk & barang dapur..tapi aku  pujuk jugak..pujuk jugak...pujuk jugak mak aku...Nak juga sarapan kat Mc D...Aku cakap kalau sarapan nasi lemak pun 5 hinggit lebih gak..baik la belanja aku makan McD..heee..Akhirnya sebab kesian muka boring aku...mak aku pun singgah la juga.....
Bawa camera nk amik gambar cikgu Liza & Batrisya...lastly amik gambar aku makan ..Aku nak order Hot Cake set.....ala yang ada pancake  tu...Tapi mak aku membangkang 100%...hahaha macam menteri2 dalam TV ....Mak aku kata order Mc Muffin set je...Pancake tu nanti mak aku akan buat...boleh makan puas2...Yessss...!!!!
So,pagi Ahad nan tenang itu sebab masih rami yang belum bangun tidur & sebab x dapat jumpa cikgu Liza..maka b/fast Mc Muffin bersama Milo ais la aku....Tapi ...tapi.... aku akan tuntut janji mak aku nak buat pancake sbb lama jugak dah mak aku x buat pancake......rasa macam teringin sangat...!!!!!!

No comments:

Post a Comment