Sunday 17 November 2013

SUKAN LUAR MUSIM SEKOLAH AKU.....DAPAT NAIB JOHAN...!!!!


Ni pun citer minggu akhir persekolahan....Dari Isnin hingga Rabu ada aktiviti Sukan LUar Musim...Setiap Kelas tahap 2 boleh tubuhkan pasukan sama ada ikut kelas @ ikut suka..hahahaha...Maksudnya boleh la nak lawan ikut kelas & boleh juga buat kumpulan sendiri nak pilih2 geng ke..nak campur2 kelas pun boleh...Tapi ada 2 sukan je yang di pertandingkan..Agaknya sebab 2 sukan ni la yang popular pun kat sekolah...hee...agaknya la...xde la plak aku tanya cikgu Robaizan...apa sebabnya..hehehe

Ni masa acara penutup & penyampaian hadiah hari Rabu tu...Aku sebagai kapten pasukan aku...tengah terima hadiah dari Guru Besar sekolah aku...Pn Jamilah



Ni la hadiah yang kumpulan aku dapat..hamper jew..tapi yang penting sangat puas -puas- puas & puas hati...Walaupun Naib Johan jew & bukan Johan  untuk Tahun 5 tapi aku puas hati sbb pasukan aku menang bermaruah ok.....Haaa....bunyi cam x puas hati kan...Memang aku ada x puas hati tapi terpaksa terima dengan redho je lah.....
 Satu lagi...aku nak buktikan pada sorang cikgu tu....Dia pernah lecehkan aku...Bila dia nampak aku pakai baju bola jaring....ada ke dia boleh tanya aku ...." awak ni pandai ke main bola jaring....?" Cara dia tanya tu bukan gurau2 tau..tapi dengan muka .....
Macam ni la muka cikgu tu masa tanya aku....Memang aku nak sangat menjawab...."Cikgu,jangan la pandang orang xde mata..." Memang masa tu aku sakit hati giler arr....sebab mulut cikgu tu macam longkang....macam2 la yang aku nak cakap kat cikgu tu...sebab hati aku memang sakit sangat....Tapi sebab memikirkan mak aku dah banyak kali pesan..jangan cakap kurang ajar dengan orang...walaupun orang kurang ajar ngan kita....maka aku terpaksa diam je masa cikgu tu cakap camtu...Balik rumah bila aku ceritakan kat mak aku...Mak aku kata tindakan aku tu betul..!!! sebab aku x menjawab...tapi mak aku suruh aku lakukan sesuatu untuk buktikan yang aku bukan macam yang cikgu tu cakap...

Maka ...pada hari Rabu 13 November tu..bila pasukan  yang diketuai oleh aku telah mendapat Naib Johan .....aku sudah menang & mampu buktikan pada cikgu yang mulut longkang tu...Nak je aku bawak sijil2 yang aku menang bola jaring masa kejohanan MILO hari tu..pun pasukan aku dapat naib johan....nak la aku tunjuk macam2 lagi pada cikgu tu untuk puaskan hati aku yang telah disakiti ni...xpe lah....aku sabar lagi mengenangkan nasihat mak aku...grrrrrrrr




No comments:

Post a Comment