Sunday 17 November 2013

SABAR ITU ADA BALASANNYA.......!!!!


Hmmm...dh seminggu aku x update blog aku ni...Blog ni umpama diary aku la...Walaupun x update tetapi cerita dan peristiwa tetap berlaku setiap hari...
Ni citer hari Isnin..11.11.2013....Hari Isnin terakhir persekolahan 2013...Patutnya hari Isnin ada perhimpunan tapi sbb hujan lebat...xdelah perhimpunan...Apa kaitannya dengan pizza ni..?
Hehehehe...
Ceritanya..sepatutnya Domino,s Pizza kat atas ni ada 2 je...tapi dah jadi 3 sbb bersabar..hehehe..Ceritanya, mak aku ada order 4 regular pizza  untuk upah 4 orang yang telah membantu mak aku buat kerja...Mak aku kata sebab banyak kerja yang 4 orang tu tolong jadi mak aku nak belanja la dorang makan pizza..2 pizza untuk dorang dan 2 lagi untuk aku ngan kakak & mak aku makan tengahari...

Mak aku kata dia order pukul 11 pagi...operator tu kata dalam 11.30 akan sampai..tapi mak aku kata dia tunggu sampai pukul 12.00 pizza tu x sampai-sampai juga...patutnya dorang mesti hantar dalam masa 30 minit ...kalau lambat sikit dorang akan bagi free voucer untuk 1 regular pizza...Bila call back operatur tu kata "on the way"....Tunggu lagi sampai 12.15 x sampai juga..call manager dia..manager dia kata..yang sebenarnya order mak aku tu belum hantar pun..tengah "hold" sbb xde runner/rider...(aku yang dengar citer mak aku ni...dh naik angin....nasib baik bukan aku yang call..hehehe)
Laaaaaaaaaaaaaaaaaa.........................Mak aku kata ..mula tu memang nak marah..tapi sbb manager dia tu cakap baik-baik & minta maaf berulang kali...mak aku x jadi marah...manager tu kata ..sbb salah anak buah dia x maklumkan awal2...maka dia kata dia akan pastikan pizza tu sampai dalam masa 1/2 jam lagi & dia akn bagi 2 free voucer for 2 regular pizza...
Akhirnya pukul 12.45 sampailah 4 pizza yang mak aku pesan...Bersama 2 free voucer...&...&...&...&...ada lagi 1 kotak kecik free pizza kiriman dari manager tu...Rider yang hantar pizza tu cakap manager tu tambah lagi free gift pizza kotak kecik tu & sebagai tanda minta maaf & sbb mak aku sabar....x marah2 w/pun sangat2 lambat...
Ni lah balasannya....rezeki kerana bersabar...........Rezeki aku ngan kakak....& sebenarnya rezeki aku yang banyakkkkkkkkkkkkkk.....sebab...kakak makan 1 pun x habis...aku habiskan...Mak aku plak makan 2 slice je...aku habiskan....aku nyer 1 pan tu x de sapa2 pau...Kalau campur2...aku makan   2  1/2  kotak....hahahaha....sampai malam pun...ni la dinner aku....Kalau lah abang tau...mesti dia jelous...Abang kan suka mkan pizza.....Tapi aku pelik sbb mak aku makan sikit je...Dia kata...sian abang...Laaaaaaaa...gitu plak...Aku pun ingat juga kat abang...tu sebab aku tolong makan untuk abang...hahahahaaa

No comments:

Post a Comment