Sunday 10 November 2013

HARI ANUGERAH CEMERLANG 2013 .....sekolah aku

Ni semalam nyer citer....Semalam hari sabtu...9 November 2013...adalah Hari Anugerah Cemerlang kat sekolah aku.... Cikgu kata tahun ni Hari Anugerah Cemerlang ...yang cikgu selalu sebut HAC tu nak buat kat SEMEKAD sebab dewan SEMEKAD besar..tapi last minute hari Jumaat tu cikgu kata buat kat SKAD je..hmm xtau pasal apa...Cikgu juga kata HAC tu untuk bagi anugerah kepada murid-murid yang cemerlang dalam akedemik,ko kurikulum & juga HEM...ramai jugak la yang akan terima hadiah nanti..
Aku....?
Aku akan terima 2 hadiah nanti..Cikgu kata kategori intensif dari PIBG sebab aku dapat tempat ke-3 dalam NILAM Wilayah Persekutuan untuk Tahap 2..satu lagi NILAM juga tapi peringkat sekolah..
Ni la hadiah yang aku dapat semalam tu..Piala kecik tu anugerah NILAM peringkat sekolah.Sijil tu pun sama..Yang sijil hijau tu baru dapat semalam gak .tu sijil Program Ranforest to reef yang buat kat Tioman hari tu..Semalam baru dapat. Duit RM 40.00 tu aku dapat kategori Insentif Galakan dari PIBG sebab dapat tempat ke-3 NILAM Negeri...Sampul putih tu bekas duit tu la....
Ni piala kecik tu..
Ni gambar aku ngan Ariff ..Arif ni Ketua Murid sekolah aku...Dia dapat Anugerah Tokoh Kokurikulum SKAD 2013...Dia la yang wakil sekolah ngan aku gi Pulau Tioman tu..ada la lagi kem yang aku ngan Ariff terpilih..Tapi Ariff lagi banyak la..Dia juga Peserta Terbaik Kem Alam Sekitar Peringkat Kebangsaan...Gambar masa amik hadiah atas pentas xde sebab xde cikgu Suhairi belum upload dalam web sekolah..Nanti cikgu Suhairi dah upload baru boleh copy...
Lagi gambar aku ngan Ariff...Gambar-gambar ni suruh kawan aku amik masa berkumpul kat astaka..Aku bawa camera tapi masa naik pentas xde sapa nak suruh tolong amik gambar sebab depan pentas tu sempit je..hanya Cikgu Suhairi amik gambar untuk sekolah..yang tudung hitam tepi aku best friend aku Umi Amirah...Dia buat persembahan rekoder.Yang 3 orang belakang aku tu abang2 Thn 6...Yang tengah tu Radhi...yang tengah makan mihun belakang Ariff tu Hadif & tepi Radhi tengah pegang bekas makanan tu Haris..kembar kepada Hadif...Walaupun dorang tahun 6 tapi aku rapat ngan dorang semua tu...Ariff,Hadif,Haris & Radhi baik ngan aku...



Banyak gambar aku ngan Ariff je la...Walaupun Ariff ni Tahun 6 tapi aku panggil dia Ariff je sbb kitorang dah biasa cakap main kau aku jew...Lagipun aku selalu wakil sekolah  gi camping ngan dia.Mak Ariff pun baik ngan aku..selalu bagi aku pinjam novel sebab mak dia hantu novel..Ariff ni baik & semua kawan-kawan suka kawan ngan dia..termasuk aku..
Tapi tahun depan Ariff dah sekolah menengah...hmm mungkin dia gi sekolah asrama penuh sebab Ariff ni pandai..selalu dapat 5A...Aku doakan Ariff dapat gi sekolah asrama penuh..Harap2 aku juga akan dapat 5A dalam UPSR tahun depan...Mulai sekarang aku dah kena usaha lebih lagi sebab tahun depan aku terpilih masuk kelas pertama 6Nilam...Tahun ni aku kelas ke-2... 5Berlian...Dalam 6Nilam tu ada Syasha..ada Najwa...ada Afiq Ajwad..dorang tu semua teror2 tuh...Mak aku kata kalau xnak malu ngan dorang kena la usaha dari sekarang supaya sentiasa dapat pakai Button 5A macam Ariff...& dapat 5A dalam UPSR supaya dapat gi asrama Penuh...In Sya Allah aku akan usaha bersungguh-sungguh...


No comments:

Post a Comment