Sunday 17 November 2013

BEKAL HARI SELASA.....SANDWICH JEW...!!!


Hari Selasa.....pun adalah hari Selasa terakhir sekolah untuk tahun 2013.....
Mak aku buatkan sandwich jew untuk sarapan & bekal aku ngan kakak....Double Decker Egg & Cheese Sandwich ....hahahaha...bunyi cam bagus jew....heee

Tak susah pun nak buat...tapi bukan aku yang buat a..mak aku yang buat..

DOUBLE DECKER EGG SANDWICH
(untuk 1 set)
3 keping roti
2 biji telur
garam,lada hitam
mayonis
sos tomato/cili
salad
sikit butter
1. Sapu butter pada roti. Mak aku kata tujuannya supaya roti tu x la lembik sbb butter tu melindungi  roti dari menyerap moyo & sos...kiranya kalau dalam sains  butter tu jadi penebat la..hee
2. Pukul telur + garam & lada hitam.Buat 2 dadar..
3. Letak satu dadar atas roti & sapu mayo..Lapis plak ngan 1 lagi roti..Letak lagi 1 telur dadar...tapi yang aku nyer letak telur dadar satu je..lapis ke-2 mak aku letak cheese...Pastu letal salad...
4..Sebab sandwich ni tebal..maka cucuk la dengan pencungkil gigi pada setiap penjuru roti tu supaya bila nampak cantik & kemas masa potong sndwich tu nanti...
Taraaaaaaa...dah siap...nyum3...
*** Mak aku kata boleh buat makan malam & makan tengahari yang ringkas & mengenyangkan...Hmmm memang kenyang giler pun...Masa makan buat sarapan aku makan x habis sbb tebal sangat..Kakak yang habiskan...
Dalam bekas terqouish tu kakak nyer....Dalam bekas purple tu ..aku nyer sandwich untuk bekal....Dalam piring tu....sorang satu..aku ngan kakak...untuk sarapan dalam keta on the way nak  gi sekolah...Selalu aku ngan kakak sarapan dalam kete jew...sbb..kakak selalu lambat siap...Aku dah siap awal-awal....6.20 pagi...aku dah siap pakai kasut..kakak masih belum pakai tudung..huhuhu...tu yang kena sarapan dalam kete..
Kakak nyer bekal  ada 2 lapis telur...1 lapis salad + mayo + sos cili & 3 roti...
Aku x nak telur banyak2...So...1 lapis telur + mayonis...1 lapis salad...& satu lapis lagi cheese...hmmm  I like cheese....nyum3....
Ops...jangan lupa amik sos cili & sos tomato yang dalam paket tu...hehehee

No comments:

Post a Comment