Thursday 24 October 2013

KERJA KURSUS KAJIAN TEMPATAN......

Tahun ni kiranya kitorang la yang last belajar Kajian Tempatan yang kitorang selalu sebut KT jew...cikgu kata tahun depan dah xde subjek KT dah..akan ganti ngan subjek Sejarah plaks...hmm,biar la tu tahun depan nyer...tahun depan la fikir...hehehehee

Yahooo...peksa akhir tahun dah habis....Hari Rabu last paper Matematik 1 & Matematik 2...Cuma ada satu kerja lagi aku belum siap...Buat Kerja Kursus KT..Cikgu Sabrabee bagi masa belum cuti Raya Haji lagi...tapi,biasa la...balik raya...aku x buat....Cikgu kata Khamis ni last hantar...baru la aku kelam kabut...


Ni la kerja kursus aku....Tajuknya "Mengenali Rempah Ratus"....Mula-mula kira aku punya dah siap dah...Aku dah cakap ngan mak aku nak amik sikit rempah-rempah kat umah..nak buat kerja kursus KT ..tapi mak aku kata xyah...mak aku suruh aku cari je dalam Google & print...boleh buat buku skrap..Aku dah bagi tau mak aku,cikgu suruh bawa rempah yang betu-betul nyer...tapi mak aku suruh juga aku print jew...hmmmm,nak lawan cakap mak banyak-banyak kan...nanti jadi anak derhaka plak....ikut je lah..

Tapi kat sekolah cikgu KT ,Cikgu Sabrabee tanya aku plak kenapa buat camtu..Dia xnak yang print gambar..tapi Cikgu Sabrabee nak yang ada rempah betul-betul2....Hadoi...mak aku la ni,x caya cakap aku...
Balik rumah,cakap ngan mak aku lagi sekali...Cikgu nak Kerja Kursus ni guna rempah yang betul-betul...Ramai kawan2 kelas aku dah hantar,semua buat guna rempah betul-betul...Tapi ramai yang buat simple jew...Ramai yang tulis nama rempah dan tampal je rempah tu sikit....
Kali ni baru mak aku ikut cakap aku...hehehehe..Yang best tu,mak aku plak yang beria-ia suruh aku buat bagi cantik..Buat betul-betul & jangan buat cincai-cincai jew...Lagipun Cikgu Sabrabee cakap...Kalau sesiapa yang buat cantik-cantik,nanti hasil kerja ni akan di pemerkan di Pusat Sumber...Ni yang aku suka ni...Harap-harap kerja kursus aku ni,cikgu pilih untuk pamerkan di PSS.....
Ni hasil idea mak aku...Mak aku kata,bubuh la rempah-rempah tu dalam karung kecik ke,barulah nampak real dan cantik...macam yang kitaorang pernah tengok kat Muzium Negara...Tapi puas cari karung kecik,xde....nak cari bakul kecik-kecik pun xde juga...Akhirnya......
Tinggggggggg..!!!!!! dapat idea...mak aku kata kat bilik kakak ada banyak penutup botol air mineral...Kakak memang banyak kumpul penutup botol...Mak aku suruh aku minta 7 penutup botol tu dari kakak...nanti mak aku akan tolong isikan rempah-rempah tu untuk aku....
Hasilnya...ni la rupa rempah-rempah tu...Pada aku cantik sangat la nak bandingkan ngan beberapa kawan-kawan aku yang memang buat simple giler tu...hehehehe....Bagus juga idea mak aku ni....Esok boleh la aku hantar pada Cikgu Sabrabeeee....


No comments:

Post a Comment