Tuesday 29 October 2013

SAGHETTI ALA MEE GORENG.....!!!!

Mee goreng..??
Bukan Mee Goreng la...!!!
Bukan Mee Goreng...??
Ye,bukan Mee Gorengggggg!!!!!
Hehehehe...ni makan petang & kira makan malam la juga...sebab dah malam baru aku makan lagii..hahaha..
Tapi memang pun ini bukan Mee Goreng...Habis tu kalau bukan Mee goreng, apa bendanya...?

Ni Spagetti Goreng....spagetti vermicelli....mak aku masak untuk makan malam kitorang...Panjang juga citer ni..tapi aku dah pendekkan..hahaha..citernya petang tadi...Kakak ada study group kt sekolah...Pukul 4 lebih baru habis..pukul 5.30 dah baru kitorang sampai umah...Masa nak belok masuk simpang umah,aku nampak ada orang jual durian..Aku minta mak aku beli durian..Aku cakap nak makan ngan pulut santan...So,mak aku suruh kakak gi beli...Ada duajenis  longgoknya..satu tu,2 biji RM10.00..satu longgok lagi 3 biji RM 10.00..Kakak beli yang 2 biji RM 10.00...Mak aku kata malam ni kira kita makan pulut ngan durian je lah...Aku ok je...

Balik umah,baru perasan buah tu bukan bulat tapi leper je..Bila buka buah pertama,isi ada 5 ulas.Buah yang ke-2,isinya ada 4 ulas je sbb ada pangsa yang xde isi...So ada 9 ulas je la...mak aku cakap xpayah la nak masak pulut sbb isi tu sikit je...
Nasib baik kakak xnak durian tu...dapat la aku makan  banyak...mak aku makan seulas jew...Selebihnya aku makan...tapi belum kenyang la...mak akupun xkan boleh hidup makan seulas je..Kakak lagi la x makan langsungpun durian tu...
Makanya,dipendekkan ceritanya...mak aku kena la masak benda lain...Mak aku kata memandangkan spagetti ada..makanya mak aku masak spagetti goreng...Goreng macam mee goreng...tapi bukan mee goreng...m Maka aku namakan Bukan Mee Goreng..hahahaha

BUKAN MEE GORENG

1/2 paket spagetti vermicelli
1 ketul daging
sikit kobis
sikit brocolli
3 sudu cili yang dah blend ngan
2 ulas bawang putih & 1 bawang besar
daun sup cili potong
minyak
sikit kicap & garam

1. Rebus spagetti selama 5 minit.
2. Panas minyak &goreng daging sampai masak...
3. Tuangkan cili blend & biar garing.
4. Masukkan sayur2.
5. Bubuh spagetti & gaul ngan kicap & garam..
6. tabur daun sup & cili potong.....

Begitu lah kisahnya Bukan Mee Goreng yang akhirnya menjadi makan malam kitorang..Puncanya adalah durian yang ciput isinya....hahahaha

No comments:

Post a Comment