Saturday 5 October 2013

BEKAL SALAD PASTA .....

Hari ni nyer bekal...xtau la orang Italy marah ke x...sbb bow tei pasta ni dh jadi salad...
 Dah nak gi skolah dah....sudu jgn lupa bawa...nanti kang nk kena paw sudu kantin lagi...hahahaha
Sebanarnya....bekal ni request aku malam tadi....sebabnya dinner malam tadi mak aku ada buat salad ubi kentang ngan sosej....sedappppp sangat.....so,aku minta la mak aku buat lagi untuk bawa bekal esoknya.....Cuma yang makan masa dinner tu xde pasta... yang bawa bekal,mak aku tambah pasta.....
Ni malam tadi nyer dinner...Salad Kentang ngan Sosej.....
Ala...tengok mak aku buat,bukan susah sangat pun....heeee
Tengok mak aku la yang buat..Kalau aku yang buat....mmmm...susah la jugak kot..hahahaha

SALAD KENTANG....
6biji kentang-rebus & buang kulit
6 batang sosej- rebus & potong
3 sudu mayonis
1sudu serbuk lada hitam
sikit gula & garam
Daun ketumbar cincang

1. Basuh kentang & rebus
2. Kopek kulit kentang yang dh rebus & potong dadu
3. Rebus juga sosej & potong dadu macam kentang juga...
4. Bubuh mayonis,lada hitam serbuk,sikit je garam & sikit je gula serta daun ketumbar yang dah dicincang...Gaul rata2 & simpan dalam peti ais bagi sejuk dulu baru sedap ngap...heeee
Bezanya...yang bekal hari ni..mak aku tambah pasta yang dh rebus..mak aku guna bow tei pasta...
Bawa gi sekolah ...habis...clear....cedapppp...hee





No comments:

Post a Comment