Monday 26 August 2013

NAK MAKAN DOMINO'S PIZZA HARI MINGGU....KENA BANYAK SABAR

Tu ayat mak aku smalam masa dia call Domino's Pizza...Ada cerita sebelum kami dapat makan pizza ni....


Smalam hari Ahad...selalunya hari Ahad mak aku malas nak gi mana2...Tapi kalau ada apa2 hal mak aku kata bgtau awal2 sbb dia x suka nk kuar t/hari @ petang..klu nak gi mana2 ajak waktu pagi....hmmm mcm nk gi skolah la plak ...

Smalam nk gi raya rumah mama..hmmm...mama tu pengasuh aku masa aku,abang & kakak kecik dulu...aku ,abang & kakak memang panggil mama...suami mama kami semu panggil "abah Din'..
Tapi bila call rupanya mama ada rumah ateh kt Johor...x jadi la gi umah mama..Kami gi bayar yuran tusyen kakak je..pastu gi bli kasut skolah kakak..pastu gi bli barang dapur...pastu mak aku offer makan KFC tapi aku xnak sbb mak aku suruh aku ngan kakak je makan..mak aku xnak KFC...dia x minat...Lastly aku ngan kakak pun xnak sbb x best la mak aku xnak makan...

Tinggg....!!!! aku pun bg la cadangan kt mak aku nak makan domino's pizza....Mulanya mak aku diam je...pastu masa dalam keta lepas beli barang dapur aku nampak mak aku kuarkan kupon domino's pizza dari dlm purse dia & dia call ...sah la call domino's pizza..

Tapi....rasanya lebih 10x mak aku call...xde operator yg jawab...hanya ada muzik & iklan Domino's Pizza tu je melambak2 kt h/phone mak aku....
Macam ni la asap yg kuar dr telinga mak aku smalam...hahahahaha..mana x marahnya...lebih 10x call camtu gak...dh la perut lapar....call tu plak bayar tau...bukan free...habis jugak la tupup mak aku 3,4 hinggit...ingatkan call awal2...sampai rumah je nanti boleh makan....tapi sampai sudah xde operator jawab...Sudahnya mak aku terus drive balik rumah..Aku ajak gi beli "take away " je tapi mak aku dh x nak...Mak aku kata masak nasi je lah...hmmmm frust la aku..

Dh nampak mak aku cool sikit masa dh masuk parking...aku pujuk la mak aku call lg skali...Kalau x jawab jg...xpe la..aku redho je lah makan nasi hari ni..huhuhu
Agaknya kesian ngan aku..maka mak aku call la jugak.....Yessss!!!! nasib baik dorang jawab...dapat la aku makan pizza hari ni...

Akhirnya pukul 4 lebih baru dapat makan pizza..Bayangkan la dari pukul 2.30 call dgn perut lapar...hmmm....sabar3....Patutnya kami dapat voucer untuk dapat free regular pizza for next order sbb dia hantar lambat...tapi mat pizza tu dh balik baru mak aku perasan voucer tu xde...yang ada hanya tu....iklan peluang pekerjaan tu....lagi skali mak aku angin sbb xtau la pasal apa jadi macam tu..Pada hal baru je tadi tu Domino's ada call minta maaf sbb lambat hantar & dia kata nnti dia bagi skali satu voucer tu...sbelum2 ni mmg pernah dapat voucer tu kalau dia lambat hantar...Kena hari mood pekerja dia tu baik...w/pun dorang hantar on time je pun buleh dapat voucer tu,tp hr ni ni xtau la.........xtau la mana voucer tu....nak tanya abang yg hantar pizza tadi..dia dh lama balik...... Hadoiiiiiiii....


 

No comments:

Post a Comment