Wednesday 26 June 2013

TEH 0 AIS LACI TERKEJUT.........


Haaa....ada sebab namanya camtu.. Hari tu aku ada citer (dalam entry jus pinya) mak aku puasa & buat teh 0 ais.. tapi aku upload gambar jus pinya hari tu.. Mak aku ada buat teh 0 ais....Aku nampak ada laici dalam kabinet dapur..Minta mak kau buat teh 0 ais laici... Mak aku cakap dia nak buat puding dangdut tapi aku nak juga....Akhirnya mak aku buka juga laici tu tuang dalam air teh 0 ais tu...Jadi la teh 0 ais laici..

Tapi (kata mak aku la) sebab mak aku guna 2 uncang teh je...maka warnanya agak pucat..Dah tu tambah plak ais & air laici tu..lagi la pucat warnanya.. Tu sebab aku cakap air "Teh 0 Ais Laici Terkejut" sbb pucat macam orang terkejut....hahahaha

Teh 0 Ais Laici

2 sudu serbuk teh @
4 uncang teh (supaya warna x pucat mcm kat atas tu)
Gula secukup rasa
Air panas (nak bancuh teh)
1 tin laici
Air batu

1. Masak air sampai didih tau...
2. Rendam teh dalam mug....jangan banyak sgt sbb nanti nak boh ais (dalam 1/4 jug jew...
3. Dalam 5 minit camtu masuk plak gula.Extra manis ye sbb nak tambah ais...
4. Tuang teh dalam jug.. Masuk laici..tambah ais..
5. Jangan lupa sudu ye sbb nak ceduk laici tu..hehehe

No comments:

Post a Comment