Saturday 29 June 2013

STEAK DOBO-DOBO..(kakak masak)

Hmmm...pasal makan je....hehehehe....Ni kakak aku masak tau.....semalam nyer dinner...ceh..kena la ckp dinner sbb makan ala western skit....Namanya " dobo-dobo steak"
Nama "dobo-dobo" tu mak aku yg bagi...bacaan sebenarnya kena terbalikkan atau sebut je banyak kali laju2 perkataan "dobo-dobo" .....hahaha....dah tau bunyinya....dipanggil dobo tu sbb mmg dobo pun...sempoi je..xder salad @ coslow @ jagung  bagai... yang ada hanya steak..fries...& bun je..makan ngan black pepper sauce...
Hmmm...biarlah namanya dobo..yang penting ianya telah selesai aku kerjakan...Aku ngan kakak makan sampai licin..Tapi mak aku makan sikit je.....selebihnya...hehehehe :-)

Mak aku cakap lagi xde resipi sbb daging tu beli yg dh siap masa petang..Balik mak aku cuma gaul black pepper sauce..Malam plak kakak aku grill je dalam Vantage Pan..Pastu kakak aku suruh aku goreng fries..Last2 kena marah ngan kakak je sbb aku campak fries dalam kuali dari jauh..... takut kena minyak panas...Dia yang tgh grill steak tu yang kena minyaknya...hangin la dia...sudahnya,kakak je yang goreng fries sambil grill steak....Black pepper sauce tu pun guna ready made je....kakak nak buat air root beer...tapi mak kata x elok minum ais sbb daging tu dh lemak nnti lemak beku dalam perut...so,kakak buat air teh  0 panas...(macam x kena je...)siap dinner kami hasil air tangan kakakku......bangga la tu.... ;-)



No comments:

Post a Comment