Saturday 29 June 2013

MINUM AIS BLENDED MALAM2 BUTA...

Haaa...nampak time kt gambar tu...Dh pukul 9.46 malam dah....tapi ada aku kisah...kalau dh dahaga bukan kira pukul berapa....Ni mak aku buat malam hari yg cuti sekolah sbb jerebu tu la...Petang tu mak aku kuar gi farmasi...Nak beli mask untuk aku gi sekolah esoknya tu....Tapi masa balik bukan takan mask yang mak aku beli...siap dengan barang dapur & sebiji tembikai yang besar....


Mak aku kata kena minum bnyak air musim jerebu ni...Aku pun amik kesempatan la...Aku cakap ngan mak aku..kalau nk bagi aku minum air banyak kena la buat ais blended tembikai...Haa malampun aku x kira..aku nak juga ais blended tembikai tu......Mak aku ckp lagi nak bagi sedap ikut macam ni...:



AIS BLENDED TEMBIKAI..
1 potong tembikai (bekukan)
1/2 cwn gula
ais batu..( ketuk kecik2 sbb mak aku ckp nanti blender rosak...)
air sikit

1. Potong tembikai beku & bubuh dlm blender + ais
2. Masuk gula (mak aku cakap lagi ...nk cepat hancur bubuh air gula sbb tembikai tu sejuk gula lambat hancur..) apa2 la....
3. Tuang sikit air & ...prenggggggggggggggg......satu rumah bergegar  dngn bunyi blender...
4. Tuang dalam gelas.....hmmmmmmmmm....

No comments:

Post a Comment